Er du logisk eller matematisk?

Jeg følger ofte magefølelsen nå det er noe jeg er usikker på…
Det har vist seg at stort sett er riktig.

Men er det logisk det jeg gjør? Eller er det matematisk?

Har du noen gang tenkt over hva  du er?

Her er en liten historie om 2 damer, hvor den ene er logisk og den andre er matematisk…
(Følg historien og se tenk over hvilken løsning du hadde valg)

To nonner er ute og går en ettermiddag. Den ene kalle Søster Matematikk på grunn av hennes skarpe matematiske sans, og den andre kalles for søster Logikk, fordi hun er så logisk.

Det begynner å bli mørkt, og de er fortsatt langt borte fra klosteret.

Søster matematikk: Har du lagt merke til den mannen bak oss, han følger etter oss? Gud vite hva han vil.

Søster Logikk: Det er da logisk – han vil voldta oss.

Søster Matematikk: Å nei – med denne avstanden kommer han til å ta oss igjen innen et kvarter. Hva skal vi gjøre?

Søster Logikk: Det eneste logiske vi kan gjøre – vi går fortere.

Søster Matematikk: Det virker ikke.

Søster Logikk: Selvfølgelig virker det ikke! Han gjør jo det eneste logiske – han går også fortere!

Søster Matematikk: Så hva gjør vi nå? Med denne avstanden vil han ta oss igjen i løpet av ti minutter.

Søster Logikk: Det eneste logiske vi kan gjøre er å skille lag. Du går den veien, og jeg går den veien. Han kan ikke følge etter begge to av oss.

Mannen valgte å forfølge Søster Logikk, mens Søster Matematikk når frem til klosteret i god behold. Hun er veldig bekymret for den andre nonnen , som omsider dukker opp.

Søster Matematikk: Søster Logikk – gudskjelov! Fortell meg ? hva skjedde !

Søster Logikk: Det skjedde det eneste logiske, mannen kunne jo ikke følge etter oss begge to, så han valgte meg.

Søster Matematikk: Ja ja, det vet jeg jo godt (litt misunnelig). Men hva hendte deretter?

Søster Logikk: Det eneste logiske, jeg begynte å løpe, så fort jeg kunne,og mannen begynte å løpe så fort han kunne.

Søster Matematikk: Og så, hva hendte så?

Søster Logikk: Det eneste logiske, han tok meg igjen!

Søster Matematikk: Å nei! Hva gjorde du da?

Søster Logikk: Det eneste logiske, jeg løftet opp kjolen min!

Søster Matematikk: Å nei Søster! – hva gjorde mannen?

Søster Logikk: Det eneste logiske, han trakk ned buksene sine.

Søster Matematikk: – Å nei! Hva hendte så?

Søster Logikk: Ja det er jo helt logisk! En nonne med kjolen løftet opp kan jo løpe fortere enn en mann med buksene nede…

Ha en fin kveld, uansett hvilken type du er…

Line ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg