Når barna spør…

Min eldste datter går på helse og sosiallinjen på videregående skole.

Når hun leser om kroppens oppbygging og spør meg om muskler, mage og skjelett, svarer jeg etter beste evne… Det går i og for seg helt greit.

Men – når hun begynner å spørre om penis og vagina – da snører halsen seg!

Plutselig ble kroppen mer komplisert!  Da sitter svarene faktisk litt mer kronglete til…
Hvorfor er det egentlig slik?

Husker for mange år siden – vi satt og hadde en helt vanlig familiemiddag – da min elskede (?) mann plutselig spurte barna:

Vet dere egentlig hvordan barn blir til?
(Jeg satte poteten i halsen og så spørrende på ham med STORE øyne!!!)

Og mine uskyldige små hadde like store øyne, men visste faktisk ikke hvordan dette gikk til…
Da svarte min kjære så enkelt:   Spør mora deres… !!!

Er det mulig???!!!

Poteten som allerede hadde satt seg fast i halsen, satt nå om mulig enda mer fast!
Mannen min lo så tårene trillet – mens jeg satt der, helt uforberedt, med 4 små spørrende øyne klistret i mine…

Det var ikke enkelt den gang… Men det er jammen ikke mye lettere nå!

Så ønsk meg lykke til, for nå skal min datter og jeg gjennomgå kroppens skattekammer i detalj!

Ha en fin kveld.

Line

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg