En nybegynners feil…

Når man er nybegynner, er det fort gjort å gjøre en del feil.
Jeg tror jeg gjorde de fleste…

Da vi bygde huset var tomten bare tett skog.
Måtte faktisk bruke øks for å hogge oss gjennom kratt og villniss – for å finne den riktige plasseringen av huset…

Og da tomten var ryddet og huset reist, skulle jeg ha blomsterbed!
Jeg lagde en steingard av de steinene jeg fant.
Plantet det jeg kom over.
Satte ned det i “hytt og pine”,  –  uten tanke på hverken farger og høyder!
Uff!
Det ble aldri bra…

Og siden jeg i tillegg manglet jord til bedene, og vi samtidig gravde vekk jord fra veikanten…
Kom jeg på en lur ide… Den jorden kunne jo jeg bruke i beddene!!!
He-he…

Har alltid lurt på hvor dum det går an å bli. – Nå vet jeg det!

For det meste av ugress som finnes i en grøftekant, bor nå i mitt blomsterbed!!!

Fikk visst med en del ugress sammen med de staudene som etter planen (hvis man kan kalle det en plan!)skulle bre seg utover og dekke deler av steinene.
Ble visst mer gress enn hvite blomster!

Plantet flere rose- og brudespireaer som nå tar helt overhånd.

Så i år skal bedene foran huset fjernes, en ny støttemur skal mures, og stauder i riktige farger og høyder, skal plantes etter nøye planlagte skisser…

Jeg bretter opp armene og setter i gang så fort snøen er borte!

GLEDER MEG!

Line ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg