Passe-pike

Jeg har en feriejobb – jeg er passepike!

De jeg har fått jobben av kjenner meg… Derfor er jeg litt skeptisk!
Jeg har hatt jobben før, hos de samme menneskene – det gikk ikke bra!

Noe av problemet er kanskje forskjellsbehandligen…
Noen av dem vil ha mye, mens andre vil ha lite.
Noen vil ha ofte og lite…
Noen vil ha mye og sjelden…

Hjemme hos meg er det enklere… Der får alle likt, ihvertfall like ofte…

Men nå er jeg passe-pike. Denne gang har jeg bare fått ansvaret for 1. (og det lover godt!) 
Tidligere har jeg hatt ansvaret for mange fler…

Her er jobben:

Jeg har satt på alarm på mobilen, og jeg har hengt opp lapper, så nå –  tror jeg det skal gå bra!

Eierne av dette fine appelsintreet har hatt det i flere år, og jeg tror ikke det er noe særlig bra, om det  hadde avgått med døden, før eierne kommer hjem…

Status:

Bladene ser friske ut…
Appelsinene ser fine ut…
Jorden er nå passe fuktig…
(er det noe mer jeg bør sjekke da tro?)

Dette ser ut til å gå riktig så bra!
Ga de andre blomstene en skvett også jeg…

Line ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg