Brannbilseng!

Sjekk denne…
Jeg bare må dele denne fantastiske senga med dere!

Det har seg sånn at jeg har en lillebror som er sååå flink! Nå har han laget en brannbilseng til sin min kjære nevø, Jakob. Det er nok ikke vanskelig å få gutten i seng nå tenker jeg!

Ramma er klar…

Her måtte det ofres et par lastestropper…

Siden ferdig utskjært.

Nå tar den form

Siden på førerhuset

Førerhuset settes på plass

Ser bra ut…

Nå nærmer det seg!

Hjul og annet “stæsh” må til!

Brannbiler er røde. Maling må til…

Hjulene må også få litt farge…

Førerhuset ferdig grunnet!

Å, se nå… Begynner å bli ferdig…

Alle brannbiler har vel blålys? …

Med respekt for seg selv… (he-he)   Eget navnskilt!

Montering

Den flinke bygger`n!

Ny brannbilseng må sjekkes…

Her er Jacob – den lykkelige eier av en helt fantastisk brannbilseng!
Er helt sikker på at han gleder seg til å legge seg nå…

Er den ikke fin?

Ha en fin kveld!

Line ♥

20 kommentarer
    1. Hei,
      For en fantastisk flott seng! Kunne jeg være så snill å få en målsatt tegning/skisse av sengen?

    2. Hei. Kjempefin seng. Har en liten gutt som snart skal bytte ut sprinkelsenga, og denne var jo kjempebra til de minste. Kunne tenkt meg å lage en slik. Har du mulighet til å sende mal på dekor og målene på senga ? alle mål med høyde og sånn, da blir jeg veldig glad. Kan betale for det om ønskelig. På forhånd takk fra Ann K 🙂

    3. For en flott seng:) har en liten “brannmann” her som ønsker seg slik seng. Er det mulig å få tegninger/mål på denne?

    4. For ei kule seng og knallbra laget.
      Guttungen min er hekta på brannman sam mildt sagt. Hadde vært digg med ei
      sånn seng til han. E det muligt å få målene på senge og det som er laget ?
      Hilsen Svein Arne

    5. Kjempefin brannseng. Mitt lille barnebarn, Daniel, på 3 år har lyst på en slik seng. De har vært inne på bloggen din og Daniel sier at en slik vil jeg ha. Jeg har lovet å lage en slik seng, men det hadde vær greit med mål og litt viten om senga. Er det mulig å få tegning som er målsatt hos dere. Jeg betale gjene for tegninger og råd. Takk for hjelpen. Hilsen Johan

    6. Det er jeg som har bygd brannbilsengen du så bilder av på min søsters blogg. Hyggelig at du synes den var fin :=)
      Det finnes ikke noen mal til denne, den ble på en måte lagd underveis, det som jeg kan tipse deg om er i alle fall følgende:
      1. Den er laget av 12mm MDF plater fra Maxbo, du trenger 2 plater av størrelsen 120×244 (NB! Sponplater duger ikke!)
      2. Malingen er signalrød Lady15 oljebasert maling
      3. Dekor har jeg laget i Photoshop og skrevet ut på klistremerkeark og deretter klippet ut, hvis du vil ha de, kan jeg maile deg dem?.
      4. Sengebunnen er laget slik at den passer standardmål fra Ikea. Tror vår er på 80×160
      5. Blålyset er kjøpt i en leketøysforretning
      6. Det som er et must, er en overfres for å runde av alle kanter, en slik f.eks: ( http://www.pixmania.com/no/no/3542308/art/black-decker/overfres-kw1600eka.html )
      7. Når en maler, så ta kantene et ekstra strøk, de suger nemlig veldig mye maling
      8. Siste tips, senga blir tung og stor, husk at du skal ha den inn døren til barnerommet. Jeg selv monterte styrhuset etter at sengen var tatt inn på barnerommet
      Lykke til!

    7. HERLIG <3
      Vi har en sånn på 3 år som ELSKER brannbiler.
      Kunne det vært mulig og fått mål ogsånn?
      Evt om broren din har lyst og lage en 🙂

    8. Hei! Dette var jo en kjempeflott seng! Jeg lurer på om det er mulig å få oppskriften, altså mål, type maling og treverk? Har lyst å bygge en slik til min sønn på 2år=) God Påske! Vennelig hilsen Irmelin :o)

    9. Hi Coralie!
      Nice of you to coment this blogg.
      It`s my brother who made this bed, for his son, and he is willing to build one for you…
      But it might be a problem with the transport…
      If you realy are interesting you can send me a mail at
      [email protected]
      Have a nice day 🙂
      Line

    10. For en kjempeflott brannbil seng Jacob har fått, heldig han som får sove i denne flott sengen:) Og for en flink handymann som har laget sengen, gratulerer med vel utført snikkerarbeid:) Nå er det vel på med brannbilsengetøy også, vis det finnes:) Tusen takk for koselig hilsen hos meg, ligger deg på blogglisten min.
      Ønsker deg en fin og vårlig påske!
      Klem Linda

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg