Hjelp til Roser i krukker

Nå trenger jeg hjelp!

Det har seg slik at jeg for 2 år siden kjøpte 2 stk roser på stamme. Når høsten kommer blir disse plassert i en utebod.
Nå har jeg tenkt til å sette de i lysthuset, så de kan stå der til de tåler utetilværelsen.

   

Men det som jeg ser er at jorden i krukkene har sunket veldig sammen, så nå synes knuten(?) over jorden…
Da trenger de stakkarene mer jord. (Det skjønner selv jeg! :-))

Men… det er her jeg lurer…

Skal jeg bare fylle ny jord oppe på?
Eller skal rosene opp av krukkene, for så å  ta av litt jord og sette den i helt ny jord?
Skal jeg bruke vanlig blomsterjord i sekker?
Eller skal jeg bruke vanlig hagejord. (jeg har også ferdig kompost og kugjødsel i sekker)

Jeg blir VELDIG glad for litt veiledning her…

Ha en fin langfredag!

Klem fra Line ♥

2 kommentarer
    1. Dette var en helt skjønn rose! Men jeg håper ikke at du tenker at med meg kommer hjelpen/svaret..for det gjør det nok desverre ikke;(
      Jeg har ikke peiling, men synes du stilte flere spørsmål her som jeg selv lurer på i grunn.
      Håper du finner ut av det!
      Klem,Line

    2. Hei du, håper du får gode tips ang. rosa, for den var jo så nydelig. Men hadde det vært meg hadde jeg kjøpt Oasen sin rosejord og etterfylt. Men om det er riktig vet jeg sannelig ikke.
      Ønsker deg en strålende påskeaften!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg