Beplantning av skråningen

Heisan!

Onsdag var min mor og jeg på gartneriet og handlet planter til skråningen! 🙂

Vi hadde tenkt¨å tegne et kart med mål  før vi dro, men nei,
det gjorde vi ikke!
Resultatet ble at nesten alt det vi hadde kjøpt, til hele skråningen –
ble brukt på bare en side.

Da får vi vel ta en tur til gartneriet igjen da…   "Å huff" det var leit :-))

Dette her har  jeg gledet meg til siden vi lagde muren i fjor sommer:

Jarle fyller jord bak muren. I skråningen står tre rosespireaer.
Det er de jeg flyttet fra bedet ved verandan i helgen.

Her har vi begynt å sette ut , og planten blir kjent med store
deler av området.

Et utvalg av plantene. ( Nå har jo jeg selvfølgelig glemt hva de heter,
så det kommer jeg tilbake til)

Jarle og modern er i full gang med å sette ut planten.

Mere jord…

Innen vi fikk satt plantene der de skulle stå, kom mørket…
Men vi ble riktig så fornøyde.

Garteriet hadde ikke nok planter, så vi blir nok ikke helt ferdig i helgen.
Men det er kun staudene – som skal stå foran, som mangler,  
så det gjør jo ikke så mye.

Ha en fin dag!

Klem fra Line ♥

3 kommentarer
    1. Dette blir kjempelekkert! Nå har du ny-bilder og kan ta nye på samme tid hvert år, så ser du utviklingen 🙂 Det vokser raskt! Et tips når du gjødsler; i skråninger er det lurt å grave ned gjødselen for hver busk. Ellers renner bare gjødselen ned med vannet slik at de nederste vekstene blir kjempestore og frodige, mens de på toppen blir pinglete

    2. Hei 😉 vet du, jeg tenkte faktisk på din skråning her da jeg skrev innlegget mitt. Min bittelille skråning i forhold til din kjempestore.
      Men jammen var det jobb å spa ut gresstorv altså. Dét skal jeg gjøre som min hovedoppgave her i hagen å slippe å gjøre igjen!!
      Ja, vet du..nå gleder jeg meg så innmari til Magnoliaen blomstrer. Jeg skal visst ikke forvente det på et par år, men treet har faktisk likevel skudd. Så de sa på hagesenteret at dersom jeg er heldig i år, så…
      Du er såå flink selv Line. Står på! Og jammen blir det fint:)
      Morsomt å følge deg. Du gir så mye motivasjon når jeg selv skal gå på her ute:))
      God klem fra Line, og sender deg et ønske om en fin start på ny uke, med masse sol og hagedager 🙂

    3. Sååå fint det blir! Å, som jeg gleder meg til å sette igang med vår egne skråninger nå når jeg ser din.
      Imorgen skal jeg fortsette på å spa opp bedet mitt jeg da, og plante på nytt;(
      Det blir kjempefint hos deg. Jeg vet akkurat hvordan du har det. Når man trorman har kjøpt haugevis av planter, så dekker de bare litt av området man skal ha det på. Dyr greier det der, men vakkert blir det 🙂
      God helg 😉
      God klem fra Line

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg