Endelig ferdig!

Nå er skråningen ferdig!

Etter at vi startet med muren og gressplenen i fjor sommer, rakk vi ikke å gjøre oss ferdig.
Men nå, er vi fornøyde med resultatet!

Her er litt før og etter bilder:


Her driver vi å fyller på jord. Her sto det gamle bryggerhuset som
dessverre måtte rives for et par år siden.


Med gravemaskin for hånden blir alt mye lettere.
(men den raker ikke, eller plukker stein!)

Her er steinene stablet på plass. Det er for øverig grunnmuren til det gamle
bryggerhuset. Gøy å bruke ting som hører til gården.

Under en slik stein fikk jeg fingeren min… Det gjorde fryktelig vondt!
(Jarle gikk nemlig for å hente tralla, siden steinen var så tung, men jeg
tenkte med min enkle kvinnehjerne at den klarte jeg å ta imot… Dumt!)

Her begynte vi med vangene til trappa. Jarle ville bestemt ha duk, men det
mente jeg bestemt på at vi ikke trengte. Helt til regnet kom…  🙂
Da måtte vi ta bort steinene igjen, legge duk og pukke…

Må prøve litt gravemaskinkjøring jeg også. Er ikke noe særlig god på det…
Men det er gøy!

Ikke helt tålmoding heller…

Så er vi litt stenleggere…

Nå er muren fuget. Den blir helt annerledes med fuger synes jeg.

Her har vi vært hos gartneriet, og er i full gang med plantingen.

Plantene får et godt lag med jord, torv og kugjødsel rundt seg.

Klare til å sette ut buskene.

Denne siden av trappen er 14 meter lang og ca 4 meter brei.
Det blir noen planter for å fylle opp dette.
(har forresten satt spireaene her også, de som tidligere sto foran verandan)

Så var det på med bark!

Kuletuja på hver side på toppen.

Siste finish… et lass med 0-20.

Her er plantet vi har brukt:

Sypress

Liten gravmyrt (Vinca minor)

Hagepute (Aubrieta Double pink)

Japanvinterglans ( Pachysandra term. "Green Carpet")

Så nå er det bare å vente på at det skal gro…

Ha en fin-fin kveld!

Klem fra Line ♥

4 kommentarer
    1. Tusen takk for deres hyggelige tilbakemeldinger!!!
      Alltid koselig!
      Det har blitt mange og lange dager med mye arbeid. Men vi liker det 🙂
      Gøy når man opparbeider nye områder!
      Ha en strålende dag!
      Klem fra Line

    2. Jeg bøyer meg i støvet Line. Dette ble fantastisk! Og jeg elsker muren og steintrappen midt i. Wow.Dere er sååå flinke.
      Tusen takk for rundturen, du er så flink til å vise hva du gjør med bilder.
      Nå har du gitt meg inspirasjon;)
      Kos deg i helgen med god samvittighet:)
      God klem fra Line

    3. Kjempelekkert! Og så nydelig med berget mellom skråningen og huset. Dette kommer til å bli flott når det gror til 🙂 Et rent og ryddig uttrykk har dere laget, det kan det være stolte av etter mye strev og møye. Haha, fingerbruk i haven er nytt for meg, men en del ufine ord kommer det i blant, ja!

    4. Fantastisk arbeid dere har lagt ned i dette- men så ble det fint også! Tenk når alt vokser til, og dere kan skue opp skråningen og si:dette har vi gjort!
      Gratulerer!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg