Garasjen får et kosmetisk løft

Nå nærmer det seg lørdagskveld – og garasjen skal være pyntet og fin.

Etter at den har stått uferdig i 7 år, var det på tide å utfore, og beliste vinduer og dører.
Og et strøk maling eller to er heller ikke å forrakte…

Rundt døren og vinduene måtte gipsen renskjæres.


Her mangles det bare at plasten skal renskjæres, før vinduene får utforinger og lister.

Vi lagde utforingene og listene selv.

Utforingenen koster ferdige hos trelasten ca kr. 47,- pr meter!
Vi har her brukt kledningsbord til kr. 13,- pr meter, som vi freser –
Så her er det penger å spare…

Her er det bilde av fresen som vi brukte for å lage utforingene.

 
Her lager jeg utforingene –  Dette bilde er nesten litt oppskrytt!
Da min kjære sa at jeg skulle lage utforinger. satt jeg meg ned på krakken og furtet som en liten unge…
Jeg visste jo ikke hvordan en utforing så ut! Eller hvordan de skulle lages!

Men Jarle gjorde klar fresen og stilte inn dybden som skulle freses bort – og da gikk det greit!
Bare å skyve fresen fremover! :-))

Vi freste også tak- og vinduslistene med en annen type fres. Penger spart der også gitt!

Sjefen måler og ser at utforingene står der de skal.

Her er det ferdig belistet!
Så nå gjenstår mare malingen… 

Etter noen timer med malekost og rulle er alt nå ferdig!

Nå er det full fart med å pynte og klargjøre til 25 hyggelige gjester!

Riktig god helg til dere alle!

Klem fra Line ♥

4 kommentarer
    1. He-he… Sjefen er ikke så streng som jeg gir utrykk for…
      Men vi holder alltid på i sammen vi to. Både ute og inne! Sånn liker vi å ha det! :-))
      Ja Line, DeWalt fresen koster litt. Men vi har tidligere frest alle påliggerene til både garasjen, vedskjulet og vaskebua. Så den har vi tjent inn for leeeenge siden. 🙂
      Festen var en suksess! Vi hadde det kjempefint selv om været ikke var det beste…
      Kan tenke meg at dere koser dere med det nye familiemedlemmet – det er nok stor stas!
      Lykke til med bygging av ny låve! Deilig med litt mer plass. Dere har nok å henge fingrene i dere også! Håper du vil blogge byggingen når den tid kommer!
      Spennende å følge deg!
      Kjempe klem fra meg! :-))

    2. SÅ fin den ble Line. Og SÅ flink DU er da!! Enig med over..dette så nesten mer ut som en hagestue.Ble festen koselig da ?! Veldig lurt å spare noen kroner på utforinger der..helt enig. Men det er klart…fresemaskinen DeWalt koster litt den også da 😉 Jeg gleder meg veldig til vi kan begynne å bygge låven. I den er planen å ha: mekanisk verksted (maling, skru på sykkel osv), material”bod”, snekkerverksted, kontor til mannen på toppen, atelièr til kona (altså meg :)) ) i full takhøyde og garasje til minst to biler og en motorsykkel (han blir jo aldri kvitt den likevel så…) og kanskje til hengeren. Så vi må nok sette av litt plass på tomta for å få det bygget kan man si. Det blir omtrent like stort som huset her tenker jeg…bare i vinkel.
      Så DA… da har nok mannen plass til litt mer benker, verktøy og diverse som kan stå fremme. Nå er det litt håpløst med alle sagene som tar stor plass. Må liksom ut hver gang det skal brukes..og det er jo ikke alltid det er like fristende i regnvær å stå med det der da.
      Her planlegger vi gjerdet nå vi da…på grunn av vofsa som kom på fredag;)
      Ha en koselig søndag videre.
      Goood klem fra Line

    3. Så flink du er! Du ser ut som en skikkelig snikker =) Og så hyggelig når en lager i stand til en fest da. Garasjen ble skikkelig flott, den! Ha en fin lørdagskveld!

    4. Du verden så flinke dere er,men jeg synes no att skjefen din er streng:))
      Alikavel ser det ut som att du går på med godt mot.
      Synes eg las garasje eg,dette ser da virkelig ut som en flott hagestue spør du meg

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg