Vi pusser opp soverommet.

Nå har jeg endelig fått lyst til å begynne med den etterlengtede oppussingen av dette rommet…

Soverommet har jeg ikke vært fornøyd med siden vi bygde huset.
Jeg ønsket meg hvit tak, men ble anbefalt å beise taket hvit. Det ble aldri noen suksess…

Planen nå, er å male tak og vegger. Skapene og nattbordene slipper nok ikke unna de heller.
Jeg har funnet noen nye knotter jeg liker godt – så de blir byttet ut med de gamle furknottene…

Slik ser det ut i dag.

 

Aperikosefargede vegger skal nå bli lyse.
Skråvegger er faktisk en uting, synes jeg. Det blir vanskelig å møblere, og mye plass går til spille.

Nattbordene skal bli hvite og få nye knotter.

Her har jeg hengt opp et bilde på en tilfeldig ledig spiker… He-he… Det er ganske typisk meg.
Tenker at det kan henge litt på denne veggen. Det var jo en ledig plass – så det kan få henge der – til jeg finner en bedre plass…  :-))

Skapene skal få samme skjebene som nattbordene.
I tillegg tenke jeg at min bedre halvdel skal lage nye lister på toppen av skapene.

Og nå er jeg i gang… :-))

Jeg grunner først med heftgrunn ferdig med kvistlakk.
Den dekker bra og jeg er sjeleglad for å slippe å gå over alle de kvistene med lakk og pensel.

Det går ikke så veldig fort merker jeg. Men det er kanskje ikke så rart når jeg sitter her å blogger… “smiler”

Så jeg ønsker dere alle en riktig fin lørdagskveld.
Her kaller arbeidet…

6 kommentarer
    1. Anonym: Hei og takk for kommentaren og tipset. Vi har sparklet og slått inn hodene på spikeren, i hvertfall de fleste 🙂 Det har ikke vært noe problem hos oss med svarte prikker der hodene er…
      Line

    2. Bare et “lite” tips, Line.. Jeg har malt kjøkkentaket mitt, og brukte sperregrunn først. Det fungerte kjempebra mot kvistene, men har dere tenkt på spikerhodene?? Det fikk ikke jeg noen opplysninger om da jeg skulle male.. Etter bare noen måneder begynte det å skinne gjennom en haug med svarte prikker, på rekke og rad… Det er ikke pent å se på. En kollega av meg fortalte at jeg først burde slå opp hver spiker, for så å sparkle over dem. Deretter kunne malinga begynne 😉

    3. Ja dere! Skal si det blir fint! Så lyst som det blir, og rommet virker allerede mye større.
      Kan ikke skjønne at jeg ikke har gjort dette tidligere…
      Dandilion – Ja det skal være nok. 🙂 I den malebutikken jeg handler, jobber en fantastisk flink dame, Marianne. Hun har vel ca 30 års erfaring fra bransjen. Og når hun sier at det holder, da tror jeg på det…
      På malingsspannet som heter – Sperregrunn – fra Gjøco, står det at ved sterkt kvaegjennomslag, bør det males to strøk. Siden vi tidligere har behandlet taket med beis, og det har stått og tørket i 10 år, maler vi kun 1 strøk.
      Klem

    4. Det kommer til å bli et helt annet rom når du er ferdig. Lyst og fint 🙂 Er det så at det er nok å bruke heftgrunn ferdig med kvistlakk? Du trenger ikke gå over hver kvist? Det er jo i så fall genialt! 🙂

    5. Nei blogge og male samtidig er vel ikke så lurt nei:)) Det blir definitivt mye lysere og lekrere med kvitt,ikke er dei bare upraktiske disse skråtakene dei steler lys også.
      Tenker rommet blir lekkert når du er ferdige med det:)) Signe arbeidet og god lørdags kveld

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg