En dag nærmere…

Nå er vi en dag nærmere jul, og det blir stadig mer julestemning i “Huset på landet”. Og det er jo så koselig å pynte!

Bloggen min er nå start et år, og det er ganske rart hvordan den sakte men sikkert forandrer seg. Først startet den som en “hageblogg” – men nå dreier det seg mer og mer om interiør. Litt rart egentlig, å vise frem husets innside. Da blir det straks mer personlig. Hva mener du om det?
Jeg liker veldig godt å se hvordan andre har det. Løsninger. Hvordan de pynter opp, og kanskje få litt tips og ideer.

Jeg fortsetter der jeg slapp, nemlig med gangen.
Nå er den ferdigpyntet til jul :-))

Busken måtte fjernes fra kjøkkenet, siden den hadde plass ved siden av grua. Og det var ikke spesielt hyggelig når glørne spratt ut av den og opp i busken. (Det er fint med lys altså, men kanskje ikke busk i “lys lue”)

Her er inngangsdøren og trappen opp til annen etasje.
Ved trappen står en gammel kiste som betyr mye for meg. Den hadde min farfar da han seilte på sjøen. Noe han gjorde stort sett hele sitt liv.

 

Er den ikke fin?
Og den inneholder noe hemmelig…

Ikke så spennende kanskje, men Jarle og jeg inngikk en avtale da vi pusset opp soverommet for en tid siden. Vi hadde nemlig begge to veeeldig mange blader som lå og tok plass. Ikke spesielt dekorativt, så vi ble begge motvillig enig om at vi skulle kaste dem.
Men gjett hva jeg plutselig fant?

Ja, nemlig… Jarles blader! Han hadde ikke kastet sine blader, han nei… Han hadde gjemt dem i skapet sitt!
Den sleipingen…  :-))

Ha-ha-ha… Men jeg er ikke det spytt bedre…
Så nå skjønner dere kanskje hva jeg har i kisten? :-))

Hi-hi… Mine blader, hage- og kokebøker. :-))

Så her ligger de godt kamuflert – og Jarle aner ingen ting…
Ja, ja… helt til han leser dette da. :-))

Slik ser det ut under trappen.
Den gamle radioen kommer fra Jarles besteforeldre. Artig å ha.
Rokken kjøpte jeg på auksjon for mange år siden.

På bordet ligger blandt annet en gammel bibel etter min farmor.
Jeg skjønner nå at jeg er veldig glad i ting som har en betydning for meg. Hva man lærer når man blogger! 🙂

Dobble dører inn til stuen.
Det har jeg alltid ønsket meg, så det var derfor en selvfølge å ha dette, da vi bygde huset.
Jeg synes det er så “velkommen inn”!

Jeg ønsker meg hjerter bundet med friskt grønt – men det har jeg ikke fått tid til å lage, og ikke har jeg funnet noen å kjøpe.
Så derfor ble disse røde hjertene hengt opp som erstattning.

Ja, nå er altså enda et rom ferdigpyntet, og jeg har fått bittelitt mer julestemning, enn jeg hadde i går. Så snart kan jeg virkelig “føle” julen.

Ønsker dere en fin-fin kveld, og håper at julestemningen er på vei til dere også!

7 kommentarer
    1. Hei hei 🙂
      Æ e ny på blogging…å æ e som dæ,like å sjå kossn andre har d 🙂 få litt tips å sånn.
      Kjempe koslig pynta julegang da :-))

    2. Tusen takk alle sammen! :-))
      Lene: Det er så hyggelig å høre at du følger med bloggen min. Nå i denne førjulstiden blir det ikke like lett å blogge så ofte, har mye å gjøre – som de fleste andre. Men jeg prøver så ofte jeg kan…
      Og eggelikøren ER god! Jeg har også tenkt å lage noen mindre flasker som jeg kan gi bort. Hvor kjøpte du gamle flasker hen da?
      Hils til Ronny!
      Stor klem

    3. Hei Line! Så koselig det er hos dere!
      Jeg er inne på bloggen din stort sett hver dag, bare venter på å se en ny blogging fra deg!
      Har laget eggelikør som deg!!! God var den! Kjøpt gamle flasker! skal lage mer å gi i vertinnegaver!

    4. Her oser det av sjarm og hygge:)) Det er noe med enkelte blader,en må bare ta vare på dem,jeg har også arvet en gammel kiste og som du har eg fylt den opp med bladene mine:))Synes absolut det er en lur ide.
      Joda julestemningen kommer,ikke like fort som hos dere men sakte men sikkert kjem den da her også.Synes det er koselig og se hvordan andre har det hjemme,mye av det en ser gir jo inspirasjon til egne ideer.Ønsker deg en riktig god natt

    5. Veldig fin og hyggelig gang! Jeg elsker å se at folk tar vare på gamle ting som har spesiell betydning for en. Og doble dører er så digg, det skal jeg ha i mitt neste liv.. Ha en fin senkveld:-)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg