Vinter i hagen

I dag startet dagen i stummende mørke…
Det er ikke bare, bare å bo på landet med eget vann og kloakkanlegg når byen mørklegges på grunn av strømfeil.
I det jeg skulle innta badet for morgenstell – gikk strømmen! Og når strømmen blir borte – virker ikke vannpumpa… Det betyr også at man ikke kan gå på do – ikke dusje. Og det er en smule upraktisk på morgenen, når man faktisk skal på jobb! Men etter en halvtime kom den etterlengtede strømmen tilbake.

Det er i slike stunder man faktisk forstår hvor sårbare man er eller også hvor heldige man er,..

Siden jeg hadde fri fra jobb tidliger i uken – var det godt å gå ut å nyte dagslyset.
Her kommer noen vinterbilder fra “Huset på landet”.

Slik ser det ut når “Kong Vinteren” råder…

Over er det bilde av grantreet som yngstejenta plantet for mange år siden.
I år skal det felles og bli vårt juletre!
Litt vemodig kanskje, men det har ikke livets rett på den plassen det står. Så vi får heller plante noe nytt der til våren – Noe som ikke blir så høyt.

Fuglene blir ivaretatt, store som små…

Ønsker dere en fin vinterkveld!

 

5 kommentarer
    1. Åh, som jeg kjenner meg igjen Line! Det er jo sånn vi har det også. Men tenk..om sommeren, kanskje når andre har vannforbud, eller drikkevannet i kommunen er forurenset..ja, da kommer det godt med å ha eget vann?! dessuten er vannet så friskt og godt synes jeg. Liksom noe helt spesielt:)
      …òg…vi slipper de største kommunale avgiftene..selv om vi også må betale noe.
      Og heldigvis ikke så ofte (eller?) strømmen går?!
      Jøje meg…for en pep-talk jeg kom med her da :O)
      Ellers så tar bilder av huset deres som dette her, helt pusten fra meg. Så vakkert, så vakkert:)
      God helgeklem fra meg;)

    2. Så kjedelig att vannet går når strømmen går,vi har egen privatbrønn så da slipper vi slike opplevelser,godt det kom fort tilbake.Ja vi har gjort oss sårbare,ikke bare på hjemmefronten husker en gang på butikken da strømmen gikk,dørene åpnet seg automatisk men vi måtte stå der og vente for ekspeditrisen kunne ikke ta imot betaling manuelt på gammlemåten.
      Det var mange vakre bilder,du har en stemningsfull hage også om vinteren,ser du har gitt fuglene en kokkosnøtt full av mat,har sett dei på rema var tenkt å skaffe en til jul eg også:))ønsker deg en fortsatt fin dag

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg