Tennbrikketter

Tennbrikketter er en kjempesmart oppfinnelse! 
Etter dens innpass går opptenningen som en lek. Avisene blir nå kastet i papirinnsamlingsdunken, og jeg er mye blidere når jeg tenner i peisen…  Det er slutt på den tiden da jeg bukte en halv avis for å få de fordømte vedkubbene til å brenne.

Det jeg skulle ha ønsket var at de kanskje kunne kommet i en noe mer dekorativ forpakning? 

Slik ser en av mange brikett-esker ut. Ikke akkurat noe av det peneste jeg har sett.
Derfor blir den ofte stuet inn i en bortgjemt krok – og ofte er det en litt utilgjengelig plass…

Men eldstejenta vår visste råd…

Før jul hadde hun i smug dekorert en av de grufulle eskene, og fikk den til å se så fin ut!
Den fikk jeg i julegave – og den lå i en flott kurv sammen med noen fine hånkler, lekre servietter og lys.
Skal si jeg ble glad :-))

Nå står boksen fremme  – lett tilgjengelig, og riktig så fin å se på!

Jeg selv er ikke så kreativ.
Men jeg hadde et ønske om å ha brikettene i nærheten, så derfor fylte jeg opp et norgesglass med briketter.:

Norgesglass fikk et bånd knyttet rund.

Andre varianter som også kan gjøre nytten er for eksempel en sinkbøtte…
(bildene nedenfor er hentet fra Google)

Eller kanskje et lite melkespann…

En krukke?

Det finnes sikkert mange andre fine oppbevaringsmuligheter.
Kanskje du har en annen variant? I såfall hadde det vært artig om du ville dele den med meg. :-))

Med ønske om en god kveld!

5 kommentarer
    1. Flinke, flinke datteren din. Dette var lurt. Vi har våre bare gjemt i skapet vi fordi de er så stygge ja. Men dette var jo riktig pent å se på! Smart var det.
      Av alle de ideene du viser som eksempler, så var absolutt den du fikk i julegave den lekreste! 🙂
      God klem fra Line

    2. God morgen.Dette var lurt,har ikke tekt på dette selv da eg har mine brikketer stående på spisskamerset,så her tar eg automatisk en brikket med når eg går gjennom kjøkkenet for å komme inn på stuen.Det går ellers også ann å bruke decopage,da maler du først boksen i en nøytral farge og så dekorerer di med,en tekst,ett bilde(farge ekte blekk må brukes)eller servietter og limer dem fast,da kan boksen vaskes om nødvendig

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg