Vårlig tanker i februar

 

Nå er vi der igjen…
Blomster- og frøkatalogene har nå startet å innta postkassa til “Huset på landet”.
Og jeg som fremdeles er nybegynner i dette her – har ikke blitt så mye klokere enn i fjor…

Så nå sitter jeg her da, og studerer disse flotte blomsterkatalogene.
(det er sånt som skikkelige hageinteressert mennesker gjør, nå på denne tiden av året… har jeg hørt)

Og siden anser meg selv som hageinteressert – må disse flotte katalogene studeres nøye,

Jeg studerer side opp og side ned…
Det er mange flotte blomster og frø som jeg kunne tenke meg å ha. 

Men hva skjer egentlig videre da dere? Hvis jeg krysser av, og bestiller det jeg ønsker meg – for så å sende inn blanketten…
(Får i tillegg flotte premier ved å sende inn skjema innene 14 dager) Kommer planter og frø sendenes i posten til meg i løpet av noen dager da???

Er det mulig da? Ta en liten litt ut – det er vinter.

Da må jeg nok annse slaget som tapt.
Tenk ¨sende sommerblomster i potter –  til meg i februar!!!
Hvordan i all verden skal de holdes i live helt frem til de skal plantes ut…

Eller… kan jeg vente til mai før jeg bestiller? (uff – der røk de hurtigsvarspremiene)

 

 

 

Tror kanskje det er her drivhuset kommer inn…
Hadde jeg drivhus, kunne jo både planter og frø fått en fin plassering der, helt frem til våren kommer… 
Ja-ja… med automatisk vanning ja… 🙂 

For de som har fulgt bloggen min fra begynnelsen vet at når det gjelder vanning av blomster – så er undertegnede VELDIG dårlig.

 

Jeg ønsker meg drivhus. Veldig!

 

Men jeg vet at tiden ikke strekker til – så da får Jarle rett, nok en gang.
Han kaller mitt sårt ønskede drivhus for “kapellet”. Siden han tror og menere at alt vil dø der inne likevel…
Men det nekter jeg for – og jeg ønsker meg drivhus. PUNKTUM

 

Jeg påstår hardnakket – og jeg mener bestemt – at jeg kan håndtere blomtster.
Mens han, sier like bestemt, at jeg må inrømmme, at jeg overhode ikke kan håndtere blomster.
Han mener at jeg vanner blomster en gang i måneden, og hvis blomstene trenge vann oftere enn det, må de hente vann selv!

 

Så like sikkert som at våren er på vei – er dette et tema – som kommer hvert eneste år. I år som i fjor, og året før der, og året før der igjen.

Så vi får se da… Om drivhuset blir en realitet i år. – Hvis ikke – blogges dette om et års tid igjen…

 

 

 

Nå tilbringes helgedagene i skogen. 
For å sørge for at neste vinter skal kunne nytes i varmt og godt hus, må vi hugge ved.

Phuuu… Tungt – men hyggelig. Jarle og jeg jobber med hver vår sag.

Men jeg liker ikke å felle STORE trær – så det må Jarle gjøre…

 

 

 

Ha en fin søndag alle der ute!

 

Gode klemmer fra meg

6 kommentarer
    1. Jeg ble drittlei hele drivhuset jeg. Så jeg gav det bort. Skal jeg har drivhus så skal det ha automatisk vanning og automatisk lufting. Uten det ble det for mye jobb. Når jeg blir rik da skal jeg ha drivhus igjen. Det skal være stort og dyrt og automatisk på alle måter. Luktene og temperaturen i drivhuset er helt nydelig, så jeg skal innrømme at jeg savner det litt.

    2. Drivhus,det ønsker jeg meg også,men inntil da bruken jeg badegulvet.
      Syntes du er flink yil å vente jeg da. Jeg planter tomater og papaya for 3 uker siden. Lenge leve tolmodigheten.

    3. Ah..se der ja. Igang igjen. Flink du er! 🙂
      Drivhus…åh..drømme, drømme. Jeg har faktisk fått mitt innvilget..OG han mener han skal lage det selv. Men det er jeg som har blitt skeptisk faktisk. Er redd jeg heller ikke har tid. En annen ting er at jo, jeg synes blomster er vakre, men det er ikke en hovedinteresse. Så jeg er redd drivhuset ikke kommer til å bli prioritert. Uansett, det kommer ikke opp på noen år enda.
      Vi er jo ikke ferdig med å bygge på huset enda, så.. kan være greit å prioritere litt her.
      Ha en knallfin ny uke vennen;)
      God klem fra Line

    4. Jeg fikk meg drivhus i fjor. Det ble egentlig mer jobb enn moro, særlig siden man må være veldig nøye med denne vanningen. Syns nesten det er enklerer å la planter stå ute, så får de iallefall vann når det regner ;p
      Tror nok de fleste som selger frø og blomster på denne årstiden, venter til det blir varmere i været 🙂

    5. God morgen.Skal si du er flinke som hånterer motorsaga,min stakkars mann må være alene i skogen.
      Jeg bestilte fra ett blad som het BAKKER en gang,dei sender ikke plantene til deg før tiden for planting er der så det burde være helt trygt å bestille no.
      Drivhus ønskene dine høres ut som uteplassen min med levegger og ett tak,min mann påstår att jeg ikke kommer til å sitte der

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg