Lengter mot sommer

Anne fra Moseplassen har en oppfordring gående på bloggen sin. Temaet er “

Hva gleder du deg til i hagen i år?

Jeg gleder meg til alt om sommerne jeg. Eller nesen alt… Fluer, skaubjønn og edderkopper, de liker jeg ikke.
Men ellers kan jeg ikke si det er noe særlig negativt med sommeren!

Skulle gjerne hatt sommer hele året…

  • Jeg gleder meg til å se det blir grønt og frodig i hagen

  • Jeg gleder meg til å plukke markblomster

 

        

  • Jeg gleder meg til vi skal lage ny trapp fra verandan.

  • Jeg gleder meg til å lage ny støttemur.

  • Jeg gleder meg til å plante i nye bed bak støttemuren.

Jeg gleder meg til å være ute uten å fryse… Å som jeg gleder meg til sommeren… :-))

Idas Sommarvisa

Du ska inte tro det blir sommar
ifall inte nå´n sätter fart
på sommarn och gör lite somrigt,
då kommer blommorna snart.
Jag gör så att blommorna blommar,
jag gör hela kohagen grön,
och nu så har sommaren kommit
för jag har just tagit bort snön.

Jag gör mycket vatten i bäcken
så där så det hoppar och far.
Jag gör fullt med svalor som flyger
och myggor som svalorna tar.
Jag gör löven nya på träden
och små fågelbon här och där.
Jag gör himlen vacker om kvällen
för jag gör den alldeles skär.

Och smultron det gör jag åt barna
för det tycker jag dom ska få
och andra små roliga saker
som passar när barna är små.
Och jag gör så roliga ställen
där barna kan springa omkring,
då blir barna fulla med sommar
och bena blir fulla med spring.

Text: Astrid Lindgren
Musik: Georg Riedel

5 kommentarer
    1. 🙂
      Jeg er enig med deg, jeg gleder meg til (nesten) alt jeg også 🙂
      Og det fine med denne utfordringen er jo at man blir minnet på alt det fine, og gleder seg litt ekstra. Takk for at du deler

    2. Mmm…helt enig. I alt. Gleder meg masse, masse. Håper det blir myye fint vær!!
      Vi skal gjøre litt hist og her vi også. Men siden vi venter med tilbygget til neste år, så blir det da ikke de Store tingene som skjer her. Heeelt ok det òg :))
      Gode klemmer fra Line

    3. Åja, vi har mye å glede oss til, etter en lang og kald, snørik vinter. Men nå ser vi i enden, og kan begynne å planlegge hagesesongen. Du er allerede godt i gang, ser jeg! Herlig!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg