Konfirmasjonens festbord

Nå begynner det å dra seg til her på gården…

Våronna er unnagjort, ble ferdig med den på onsdags kveld. Så nå er låven ryddet og redskapen satt inn – og nå er det to dager igjen til konfirmasjonen.

Phuu… Litt småstresset, nå kjenner jeg.

Konfirmasjonen skal feires hjemme, og da blir det vel alltids litt ekstra rydding, vasking og ordning.

I går hentet vi telt, gulv og bord – og de ble satt opp. Så var jeg en tur hos Rød planteskole, og kjøpte inn  litt til å pynte urnene med, og plantet dem. 
Og nå begynner snart det som jeg liker veldig godt å gjøre – nemlig å pynte!

Så klart har jeg funnet mange fine bilder på Google, men det å lage så flotte festbord blir både dyrt og tidkrevende.
Så vi får gjøre det beste vi kan, og ut ifra det vi har kjøpt inn…

Men det er fint å se flott pyntede bord alikevel, og tips og ideer kan man kanskje få.

Dette bildet er min favoritt:





 



 “Drømme, drømme…”

I dag skal jeg stryke og henge opp gardinene i stua og spisetua.
Så skal det handles litt.
Service og glass, som har lagt på garasjeloftet, skal vaskes.
Huset skal vaskes, for her ser det ikke ut etter en uke på jordene fra morgen til kveld.

Så da er det vel bare å sette igang…

Jeg ønsker deg en fin dag og en strålende helg!



16 kommentarer
    1. fruensvilje:Tusen takk for hyggelig hilsen! Og takk for kompimentet! Det ble nok ikke så fint som på bildene, men vi var fornøyde – og da er det jo bra!
      Det har vært mange lange timer med forberedelser. Hadde faktisk glem å vaske gjestetoalettet – så det ble utført i bunad! Da kan man vel si at man vasker med stil… :-))
      Klem

    2. bentemay:Tusen takk for hyggelig hilsen May Bente! Ønsker deg lykke til med deres feiring. Det går nok bra! Jeg har vært rimelig stresset – og det er jeg alltid når jeg skal arrangere slike selskap. Men det går jo som oftes bra :-))
      Klem

    3. Krepsemor:Tusen takk for hyggelig hilsen! Det er deilig å ha det overstått. Men morsomt å planlegge. Det var bare litt spesielt når vi hadde våronn midt opp i forberedelsene. Fikk litt dårlig tid etterhvert…
      Ønsker deg lykke til med dine to konfirmasjoner til neste år!
      klem

    4. Vi er ferdig med to konfirmasjoner, og neste år er det de to siste! Det er artig å planlegge pyntingen med å titte på bilder, og jeg likte også favorittbildet ditt! Jeg vil ønske deg/dere masse lykke til med selskapet! Det blir sikkert kjempehyggelig! Og konfirmanten kommer til å stråle =) Stor dag!

    5. Det går sikkert veldig bra, skal du se. Vi har voksne barn og barnebarnet er ikke mer enn tre år, men vi skal i konfirmasjon til sønnen til datterens samboer. Det blir deilig når du sitter rundt bordet og nyter maten og talene. Ett minne for livet. Lykke til!!

    6. Ønsker dere masse lykke til. Det blir helt sikkert både fint festbord og en fin dag! Vi har vært gjennom en konfirmasjon med vår eldste, og hadde som dere, valgt å ha det hjemme, med telt utendørs. Veldig koselig dag, og det ble så personlig som vi ønsket.

    7. Vi har konfirmasjon den 29 mai,så da er d min tur å stresse…å d e min første…så kjenner nærvene allerede …
      Lykke til på den store dagen 🙂
      Klem fra May Bente

    8. God morgen.Her var det mange fine festbord men det blir helt sikkert vel så fint hod dere tenker eg:))etter det jeg har sett før så er du veldig flink til å pynte,men klart det krever litt ekstra når festen skal være hjemme så du får ha lykke til med arbeidet i dag:))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg