Romantisk postkasse

En slik romantisk postkasse – det ønsker jeg meg!

Vi må nemlig gjøre noe med postkasse-systemet her ute på landet.
Det har seg slik at vi har verdens styggeste postkassestativ, det er sååå ille altså!

Det er et gammelt rustent stålstativ med 6 postkasser på. For et par år siden ble det brøytet ned, så nå står det på 2 ben – helt på skakke. Den 7 postkassa var det ikke plass til, så den står på en pinne på skakke bak…
He-he… Må le av det. Det er SÅ STYGT. :-))

Og ingen tar initiativ til å gjøre noe for å bedre dette.

Før – så stod postkassa på gården. Men så ble vi pålagt av postvesenet, å ha et samlestativ ved hovedveien – ca 1 km unna. Skulle ikke vært lov, spør du meg!

Nå mener jeg å ha hørt at denne loven er opphørt? Noen som vet?
Det håper jeg – for jeg ønsker at vi kan få postkassa tilbake på gården.

Og da ønsker jeg meg en ny postkasse, kanskje noe slikt…

Som kanskje kan stå på et slikt stativ:

 

Mayne Mailposts Inc. Liberty Mailbox Post (Black) - New England styled mailbox post with paper holder.

 

Og siden det er to hus på gården – kunne vi kanskje hatt en slik?

Home Mailboxes

 

 På en annen side – kanskje vi heller skulle tatt en vri og hatt en slik:

Ønsker dere alle en fin dag! Nå kommer godværet på Østlandet :-))



4 kommentarer
    1. Så mange fine postkasser! De vanlige grønne er jo ganske så kjedelige….Vårt postkassestativ står også på skeive, nummeret før det ligger på rygg!!! Mannfolka i området har `drøftet` problemet, så får vi se når det skjer noe ;o)
      Ellers vet jeg ikke noe om avstanden til postkassa er blitt endret eller ei!
      Ha en fin langhelg!

    2. Det høres ut som postkassestativet hos oss dette:))men vårt er beint da.
      Postvesenet burde egentlig vært pålagde å holde oss med fine samlestativ siden dei krever det av oss å ha det.
      Ellers er jo den amerikanske stilen ganske stilige da:)

    3. Ja her var det mange fine postkasser og noen som mest var artige 🙂 Nei du må nok fortsatt ha postkassa ved veien, men du kan jo alltids lure landpostbudet inn på garden med å henge ut den gule plastbrikka :0)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg