Eplekake ute i det fri

Jeg lister meg så stilt på tå, når jeg skal ut å røve…
For når jeg røver, har jeg røverskoene på. Det er veldig viktig, ellers kan man bli tatt!

Denne gang røvet jeg epler hos naboen. :-))
Og med røvede epler, smaker kaken sååå mye bedre!


 (Pst… Jeg får lov å røve epler, altså…)

Og siden mannen min som nå er “sveisegutt” driver på i garasjen, hver kveld, tenkte jeg at litt varm eplekake kunne smake…

En ekte bestemorsoppskrift blir til en varm og god kake som nytes ute i deilig vær.
For pause er viktig – det må man ha!

Og det som kjennetegner en EKTE bestemorseplekake-oppskrift, er at det nesten ikke står noen ting om hva og hvordan den skal bakes. Og når du spør, får du til svar: En “dæsj” av ditt og en “dæsj” av datt… :-))

Hvis du har lyst til å bake en ekte bestemors eplekake, er oppskriften her:
(Jeg har korregert litt, og satt inn noe mer enn en dæsj, jeg da…)

2 kommentarer
    1. God morgen.Eplekake er godt,men mine barnebarn likte det ikke:))selv om den var nystekt og varm.,dei voksne derimot liker det godt.Dere har flotte epler i nabolaget.Da det gamle treet på garden her er urgammelt har vi plantet 2 nye,desverre er hjorten svært glad i unge epletre så jeg hvet ennå ikke om vi greier å få dem opp i str før hjorten har spist dem opp.
      Ønsker deg en fin dag,kanskje jeg også skal bake en eplekake i dag:))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg