Kompostbingen klar for ny runde

Snart er det helg og jeg gleder meg, som alltid! Det gjør vel kanskje de fleste andre også tror jeg…
Denne helgen skal jeg pusle litt i hagen og kanskje plante noen nye løker. For når våren kommer og Krokusen blomstrer i plenen – da blir jeg lykkelig!  Vel… hvis jeg har fått de i jorden på høsten da…

Jeg som tror jeg har skikkelige grønne fingre, har så klart gått til anskaffelse av en kompostbinge!
Og her i Fredrikstad, som er en miljøby, får man fradrag på renovasjonsavgiften om man komposterer…

Så det er som å slå to fluer i en smekk! Jeg får både god-jord og lavere utgifter på en gang! :-)) Fint!

Nå var komposten full, og den måtte tømmes:

Og det resulterte i store mengder med god kompost, som skal brukes til våren i vårt nye blomsterbed.

Når man komposterer, må man tilsette bark. 
Den oppbevarer jeg i en plastikkdunk med lokk, ved siden av kompostbingen. 

Så har jeg en “blandestav” som jeg rører med i komposten…

Når jeg tømmer bingen, har jeg komposten over i en gammel putekasse med lokk, slik at det ikke kommer regn og skyller bort næringstoffene fra komposten.

Så dere… Bare så dere vet det så gjør jeg faktisk en hederlig innsats på å bli “Fru Grønn”, istedet for “tante grusom”…

 Riktig god helg til dere alle!

2 kommentarer
    1. God helg til deg og dine, Line 🙂 Du skriver så fint, og for meg som bor i leiligheyt blir dette fornøyelig lesing! Hils “naboen”. Klem

    2. Dette såg jo helt supert ut,og så slipper du å bruke penger på å kjøpe ny jord til våren.Tror seriøst att jeg må vurdere noe sånt jeg også:))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg