Male kjøkkenet?

God morgen!

Jeg sitter på kjøkkenet med en kopp kaffe, og ser meg rundt… Vi har rødt kjøkken, vi!
For det virket som en veldig fin ide, for 11 år siden da vi bygde huset.

Jeg husker det veldig godt, jeg. At vi vurderte et hvitt Herregårdskjøkken og et rødmalt eikekjøkken… Og hvem var det som valgte rødt??? Det var undertegnede, ja. Må nesten si at jeg lurer på hva jeg tenkte da. Sikkert noe som “Det blir så koselig til jul” eller “Rød er en varm og god farge”…
Husker ikke! Forstår ikke!

Men, men… Gjort er gjort.
Det blir nok et strøk maling på den snart…

Jeg kan nok ikke vise frem hele kjøkkenet, for da tror jeg kanskje dere henter frem julepynten deres… Og det er vel i det tidligste laget. Så det blir et lite bilde av slagbenken med nye puter, i ruter og prikker. Det blir vel ikke “for jul” det vel?

Så jeg har et spørsmål:
Har du malt kjøkkeninnredningen din?
På vårt kjøkken er årringene i treverket synlig. Jeg er redd at om vi går til med malekost og rulle, vil de forsvinne. Noen tips?

Har også hørt at man kan levere dører til billakkeringsverksted, en rimelig og god løsning, sies det.
For en malermester kan fort bli i det dyreste laget. (ikke bli fornærmet Espen, om du leser dette… :-)) 

Ønsker veldig gjerne tips og råd fra dere!

Psst… Rødt kan fort bli veldig mye, så jeg legger bare med et bilde av kjøleskapet…

9 kommentarer
    1. Hei Sissel!
      Det hadde sikkert vært fint med nytt kjøkken her også, men det er vel egentlig bare fargen jeg ikke er fornøyd med. Så da prøver vi oss med å bytte farge først… Og kanskje bytte benkeplate.
      Takk for hyggelig hilsen! :-))
      Line

    2. I sommer malte vi kjøkkenstoler og bord som var røde som dine.Brukte først kost,men kjøpte oss en malingssprøyte etterpå og det gikk bra etter en del prøving.Kjøkkeninnredningen står for tur,men jeg ønsker meg en ny he-he.Hilsen Sissel.

    3. Jeg elsker rødt kjøkken,mine vegger er røde medan skapene går i eik.Jeg forguder ditt kjøkken og ville slett ikke malt det:))men vi er forskjellige slik er det med oss mennesker.
      Jeg har ikke erfaring med å male kjøkken skap men vil tro att uansett så vil årringane forsvinne om du maler.Mine foreldre fikk for mange år siden skapdørene lakkert hos en billakkerer,det blir et fint resultat med glatte jamne flater.Lykke til uansett hva dere går for:))

    4. Jeg synes du burde vurdere å pusse opp rommet mitt først jeg, Mamma.. Jeg er litt lei av å ha masse hester i toppen av veggen, hvis du skjønner? 🙂
      Tenk positivt. Hvis vi pusser opp rommet mitt, så blir både jeg og leserne dine glade. For da får du jo et stort prosjekt på bloggen din. Har jeg ikke rett? 🙂

    5. Jeg har sett kjøkken som er spraylakkerte av billakkerer og det blir helt perfekt. Men det går også bra med rull. Det er veldig arbeidssomt da, for en må jo male flere strøk og male begge sidene. Jeg gjorde det på hytta, det kjøkkenet var rødt og grønt og ble så fint når det ble hvitt. Men du må vente til over jul da, for jeg husker det fine julekjøkkenet du hadde ifjor! Ha en fin lørdag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg