En søndags morgen

Jeg liker søndagsmorgener!

Da sitter jeg på kjøkkenet med kaffen min, og det er helt stille i huset…

Stearinslysene brenner…
Aviser, blader og blogger nytes i lang tid.

Mange kopper kaffe i en av godkoppene… Mumikoppen jeg en gang fikk til jul.

Så kan jeg sitte å titte ut av vinduet, tenke på det som skal gjøres eller rett og slett på ingenting…

Siden jeg fremdeles ikke har sydd gardinen til gangen, kjøpte jeg fredag, for sikkerhetsskyld en duk som skal bli til kjøkkengardiner. Og det var da jeg fortalte det til familien at eldstejenta ironisk kommenterte: “Symaskinen? Å! Er det derfor den står på kjøkkenet? Jeg trodde den var en del av interiøret, jeg…”

Nå som det er høst, brenner vi i grua hver eneste dag. Liker den knitrelyden…

I dag skal vi ha pinnekjøtt til middag. Det gleder jeg meg til, for jeg elsker pinnekjøtt :-))

Og hva gjør man ellers på en regnfull søndag?

Kanskje man kan sy litt? Eller kanskje man vasker man litt? Tar på regntøy og går tur? Eller rett og slett ikke gjøre noen ting?

Deilige, deilige søndag!

6 kommentarer
    1. koslige bilder 🙂 En stille og rolig søndag her og`
      mannen skal ta med seg dattera og ei vennine på hotel alexandra å bade i dag, ho har nemmlig litt angst for vann, og vi må venne ho til det no så ho får lært seg å svømme..er jo 11 år, og på tide å lære seg det 😉 skulle gjerne blitt med eg og`men har for dårlig sjølvtilitt til å vise meg offentlig i badedrakt…
      Ønsker deg en fortsatt fin søndag!

    2. Hei! Det var en hyggelig stemningsrapport :0)) Har hatt en tilsvarende søndag formiddag her også, men nå manner jeg meg opp til å gå en tur i gråværet. Så kanskje man får gjort noe produktivt senere. Fortsatt god søndag til deg!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg