Glasserte epler

Glasserte epler dere!!! Det er deilig det. For ikke å snakke om hvor dekorative de er å se på :-))

Mulig at tannleger og kostholdseksperter ikke er like imponert over hva man gjør med sund frukt, men pytt! Det er jo så godt! 

 

Selv har jeg aldri laget dette, men det har jeg veldig lyst til. Så i helgen har jeg planer om at jeg skal til pers!

Jeg har funnet en oppskrift på glasserte epler, som jeg har tenkt å prøve meg på. 
Dette blir spennende :-))

      

Glasserte epler.

  • 2 dl sukker
  • 1,5 dl kremfløte
  • 1,5 dl mørk sirup
  • 2 ss smør
  • 1 ts vaniljesukker
  • Rød konditorfarge 2-3 dråper (kan sløyfes)
  • 8 stk røde epler små
  • Trepinner

Slik gjør du:

  1. Kok sukker, kremfløte, sirup og smør sammen over ikke for sterk varme i ca 5 min. Ta kjelen bort fra platen. Rør i 1 ts vaniljesukker og ha i konditorfargen.
  2. Træ et lite rødt eple, på hver sin trepinne. Dypp eplene i gryten. Bruk en skje for å få hele eplet dekket. Settes på bakepapir til avkjøling.

    Viktig: Smeltet sukker og sirup er glovarmt!

    Da skal det nok bli spennende å se om jeg får til dette tenker jeg. 

    Hvis du har du laget glasserte epler og kanskje har en snasen oppskrift eller tips, så DEL dem med oss da vel :-))

    Ønsker dere alle en riktig god helg!

     

10 kommentarer
    1. Anonym: Så hyggelig! Fikk aldri prøvd meg på glasserte eper, men kanskje i år. Hvis ikke kan jeg jo kjøpe av deg hvis du selger på julemarkedet i år. Men når er markedet? Hadde vært veldig kost å ta en tur…
      Line

    2. Hei Line.
      Kjempefin blogg du har! Kommer til å følge deg fremover.
      Ang. glaserte epler, laget jeg det ifjor og solgte på julemarkedet på Hvaler, det gikk unna, sammen med hjemmelaget sjokolade og div. mamelader, kjempegøy !
      Kansje vi ser deg på årets julemarked ? Klem fra Tone

    3. Du, dette hadde ikke mye med innlegget å gjøre, men du hadde en flott blogg! Jeg har tittet litt rundt, og jeg så så mye fint! Jeg kommer tilbake til deg igjen 🙂

    4. fruensvilje:Ja det tror jeg også! At det blir spennende å se resultatet!
      Lurer på om jeg skal lage en kategori på bloggen som heter “Line gjør ting hun ikke kan” :-))

    5. Jannicke: Hei Jannicke, eller kan jeg kalle deg Jatte? :-))
      Flaskene vi brukte er akkevit- og spritflasker som vi har spart på. Om du ikke har det, kan du kanskje i disse julebordtider spørre venner og familie om de kan spare på flasker til deg. Ellers kan du nok få kjøpt tomme glassflasker, men jeg vet dessverre ikke helt om hvor de selges.
      Husk at eggelikøren må oppbevares kaldt, ellers blir den sur.
      Lykke til!
      God klem fra Line

    6. Hei hei,
      Så koselig blogg du har 🙂
      Disse eplene så innbydende ut da!!
      Så lenger ned her at du har laget eggelikør, jeg skal selv lage dette som gaver i år, men lurer litt på hvilken flasker jeg skal bruke? noen tips?
      Ha en fin helg –
      Klem Jatte♥♥

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg