Vi tenner våre lykter når det mørkner

God søndag kjære bloggevenner!

I dag har jeg virkelig svinget meg med skurefilla i takt med lyden av julemusikk, som strømmet ut av høytalerene. Det er nemlig slik at når man har julerengjøring, så MÅ mann ha julemusikk.

Og den eneste grunn til at det var mulig, var at mannen i huset ikke var hjemme :-)) Han synes nemlig IKKE noe om julemusikk i november. Og siden jeg ikke ønsker å se mannen gå rundt med store øreklokker, spiller jeg kun julemusikk når han er ute 🙂

Nå har freden senket seg i “Huset på landet”. Middagen er fortært og det er helt fredlig i huset.

Det er mørkt ute og jeg har tent i lyktene. Så i dag vil jeg derfor vise frem noen av lyktene vi har. I tillegg har jeg lagt ved sangen “Vi tenner våre lykter når det mørkner” så kan du jo alltids synge litt men du er her på besøk… 🙂

Vi tenner våre lykter når det mørkner.

Sneen daler lett og fin og strøk blidt mot ruten min
i morges da jeg drømte på min pute.
Vi tok skjerf og votter på, hastet veldig med å gå
snart var det tusen barnespor der ute.

Og vi tenner våre lykter når det mørkner,
og når alle lyder pakkes inn i vatt.
Ja, vi tenner våre lykter når det mørkner.
Kanskje lyser de til kvelden si’r: “Go’ natt!”

 Først så trakk vi kjelken opp på en diger bakketopp
så suste vi avsted langt utpå jordet.
Og så bar det opp igjen, snart var vi på topp igjen.
Så lo vi mens vi akte, små og store.

Og vi tenner våre lykter når det mørkner,
og når alle lyder pakkes inn i vatt.
Ja, vi tenner våre lykter når det mørkner.
Kanskje lyser de til kvelden si’r: “Go’ natt!”

 Vi har bygget oss et slott som vi syns ble stort og flott
med prinser og med snedronning så vakker.
Vinterdagen tar farvel, vi må hjem nå er det kveld.
Vi ser på himlen at det lir og lakker.

Og vi tenner våre lykter når det mørkner,
og når alle lyder pakkes inn i vatt.
Ja, vi tenner våre lykter når det mørkner.
Kanskje lyser de til kvelden si’r: “Go’ natt!”

Ønsker deg en rolig og god søndagskveld.

12 kommentarer
    1. den sangen er så koselig 🙂 må innrømme at eg og minsten “tjuvstarta” med å danse til litt julemusikk i går, men var egentlig for å legge over favoritter til “Spotify”spillelisten… 😉
      så fine lykter du har!

    2. synnøve:Mmmm… Smakte det godt? Årets juleøl. Vi smakte på Juleclausthaler, men det blir ikke helt det samme. Men slik er det når mannen har vakt. Men til helga, da kan vi smake.

      Enig med deg om lys ute, veldig koselig. Flott bilde på bloggen din :-))

      Klem fra Line

    3. ernashus: Regler er til for å brytes, Erna! :-)) Jeg hadde nemlig også en slik regel… Når jeg vasker vinduer og henger opp gardiner før jul, spilles julemusikken for første gang. Men ikke i år! :-))

    4. ewymarie: Det var litt i mine tanker, siden jeg ikke var på kirkegården… 🙂
      Jeg har også minner i forhold til sangen. Husker da jentene mine var små, og de sto med små lykter og sang… Vakkert!

    5. Så stemningsfullt og vakkert.. Jeg har en regel om å ikke å begynne å spille julemusikk før første advent, men nå ble jeg fristet.. Ha en fin kveld! 🙂

    6. Hehe, må nesten le av mannen som nekter og høre julemusikk.
      Jeg holdt nesten på og spille julemusikk om fredag,når jeg vasket. Men jeg skal vente til jeg vasker rundt kjøkkenet til 1 adv, da spiller jeg julemusikk på full guffe, spiser pepperkjeks og marsipan:-)
      Men juleølet smakte vi på i går:-)
      Nydelige lykter du har.
      Synes det er like koselig og tenne lys ute som inne jeg.
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg