Line gjør ting hun ikke kan… Grønne kranser

Hei og god mandag!

I dag så har jeg laget en ny kategori på bloggen! Den heter “Line gjør ting hun ikke kan” :-))
Og innlegg i denne kategorien betyr innlegg hvor jeg gjør noe jeg ikke har gjort før. Det kan være hobbyting, mat og kakeoppskrifter osv…
Og det første innlegget her blir altså: Grønne kranser.

Som dere kanskje husker, har jeg lurt på hvordan alle dere andre flinke har laget disse. Og tipsene har kommet! Så på fredag raste jeg ut i skogen, i gummistøvler, bevepnet med sekatør og en blodtørstig hund – i tilfelle noen skumle dyr skulle dukke opp…

Uten å hverken treffe Rødhette eller ulven, plukket jeg en kurv full av tyttebærlyng. Og meget fornøyd med innsatsen tuslet jeg og vakthuden min, hjem igjen…

Det første jeg gjorde var å lage små buketter av lyngen. Her brukte jeg en tynn ståltråd, kjøpt i en blomsterforretning, til å surre rundt bladbukettene.

Så surret jeg fast de små bukettene, tett i tett, rundt en jernbindertråd formet som en ring.

Og vips! Så var kransen ferdig!

Jeg pyntet kransene med en hvit sløyfe og hang de på dørene.


KONKLUSJON:
Jeg sier meg førnøyd med resultatet. Dette gikk egentlig mye bedre enn jeg hadde forventet. Det var IKKE vanskelig. Ble bare litt sår på fingertuppene… :-)) 

Egentlig, så er jeg kanskje litt mer bekymret er jeg for et annet planlagt innlegg… Nemlig, Franske makroner :-)) Jeg har nemlig ALDRI klart å lage kransekake uten at ringene ble enten tørre eller steinharde. Og Franske makroner er ikke det noe av det samme, da tro?  Mandler og eggehvite… Som skal bli seige…

Skeptisk!

11 kommentarer
    1. Flotte kranser 🙂 Tusen takk for god inspirasjon. Skal plukke litt tyttebærlyng på turen min i marka i morgen.
      Kjempefin blogg også.
      Ha en fin fin kveld 🙂

    2. De ble kjempe flotte:) Ser jo ut som du ikke har gjort annet enn å lage slike kranser før, såå bra ble det:) Jeg pleier å lage slik av granbar når det nærmer seg jul..det er hvertfall en smertefull opplevelse, stikker som bare det;) Ha en fin-fin kveld:)

    3. Disse kransene var bre så kjempefine. Og så fint det var og henge de på dørene inn til stuen. Heldig du er som har dobbeldør, det er så fint.
      Kanskje jeg og skal prøve meg på og lage slike kranser:-)
      Lykke til med makronene:-)
      Klem

    4. du er jo en mester:))disse kransene var superfine,og så leggert på den nydelige døra inn til stuen.
      Lykke til med makronene,der kan ikke jeg hjelpe:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg