Nye kjøkkengardiner

Hei og god kveld!

Tenk! Jeg har sydd igjen, jeg dere! Helt sant, altså…

Siden jeg aldri finner ferdigsydde kapper som jeg liker, må jeg ordne meg selv. Og symaskinen, som etter eldstejentas oppfatning, nå har blitt en del av kjøkkeninteriøret – fremdeles sto fremme, satte jeg i gang!

Nå høres det kanskje veldig imponerende ut med hjemmesydde gardiner, men det kan jeg avkrefte.
Det dreier seg faktisk bare om å klippe en duk i to, og så sy noen rette sømmer.
Så enkelt at selv jeg klarer det…

Og slik ble resultatet:

Her er det “berømte” kjøkkeninteriøret… Som nå er pakket bort, på ubestemt tid.

Det forblir med kapper på kjøkkenet i år. Siden jeg liker så godt å sitte med kaffekoppen og titte ut, har sidegardiner derfor utgått. De tar jo alt for mye av utsikten…

Ellers driver jeg fremdeles og styrer til juleselskapet på lørdag. Jeg gleder meg sååå veldig til å dekke bord og pynte. Tror til og med at det kommer inn et lite minijuletre for anledningen… For det må jo være juletre i et juleselskap :-))

Med ønske om en god natt til dere alle –

11 kommentarer
    1. fruensvilje: He-he… Må le litt nå, nåla feil vei? Herlig å høre at det ikke bare er meg som kunne gjort noe slik. Men du er jo en “master of strikking” – trodde du kunne alt av håndarbeide jeg. 🙂

    2. vist er du flinke,dt er nemlig ikke bare bare med en bein søm heller:))jeg sydde også en slik kappe til hobbyrommet mitt,men min maskin var i ferd med å hamne på dynga da ei venninne(som er en reser på å sy)oppdaget att jeg hadde satt nåla i feil vei dermed stod den skjevt:))
      Det var en god ide å bruke en gardin,dette ble kjempefint

    3. Genialitet starter med en genial ide, og det hadde du! Gardiner av en duk!! Imponerende! Det ble jo skikkelig flott! Du har virkelig øye for detaljer.

    4. Gardinene ble kjempefine! Riktig julestemning på kjøkkenet ditt! Lykke til med selskap, nå lengter jeg til jul og pynting av hus! Klem 🙂

    5. Synes de ble veldig fine jeg!! Jeg klarer ikke sy en rett søm engang, så synes du har vært flink…… Ha et hyggelig selskap!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg