Langweekend i Berlin

Hei alle sammen!

Nå er vi vel hjemme etter en deilig helg i Berlin. Fire fantastiske dager med mange opplevelser…

Det ble blandt annet en tur til Brandenburger Tor.

Sightseeingbuss er tingen…
Da reiste vi rundt i Berlin, og hoppet av der vi ønsket, for så å hoppe på bussen videre.
Den gikk hvert 10. minutt hele dagen.

Her er rester av Berlinmuren, som nå er fredet.

Berlin har mange flotte bygninger… 

Check Pointcarlie – Passasjen som var grenseovergangen mellom Øst og Vest Berlin. Det eneste som nå står igjen, er dette skiltet og et vakthus, som jeg dessverre ikke fikk tatt bilde av. 

Et besøk hos Madame Tussaudg:

Her er noen bilder av utvalgte dukker:

Det er helt utrolig hvor flotte mange av dem var! Måtte faktisk ta på noen av dem for å virkelig kjenne at de var laget av plast!

Her er et utsiktsbildet fra hotellet vi bodde på. Det høye tårnet er radio- og tv tårnet, som lå rett ved hotellet. Et fint kjennetegn når vi lurte på hvor vi var :-)) Jeg er jo ikke akuratt så reisevant, så det var mang en gang jeg måtte se etter tårnet… :-)) Bønder i byen, vet dere!

Julen hadde så vidt inntatt Berlin, og her bilde av et kanoneksempel på hvordan vårt juletre burde se ut i år! (i følge min mann). Jeg er nok kanskje ikke helt enig…

Mat og drikke ble det både ute og inne. Det er det vi liker når vi er på tur. Bare stoppe der vi har lyst, og spise og drikke når vi har lyst til det…

Julemarkedet åpnet først i dag, så det fikk vi dessverre ikke med oss. Vi fikk bare en liten smugtitt på utstillingene, mens de klargjorde…

Slike julehus var satt opp på maaange plasser rundt hele Berlin. Veldig, veldig synd at vi ikke fikk med oss dette altså!

Vi har hatt en strålende tur, full av gode opplevelser, sammen med gode venner. Været har kanskje ikke vært av det beste, det var stor sett grått og en 4-5 grader. Men hva kan man vente seg når man drar midt i november…

Uansett vær – det har vært en kjempetur!

Ønsker deg en fin-fin kveld!

Over skyene er himmelen alltid blå…

6 kommentarer
    1. så deilig med en langhelg i Berlin,skjønner godt att det ultimate hadde vært å få oppleve juleutstillingen,men av bildene å dømme var nok turen topp alikavel

    2. Så deilig med en førjulstur til Berlin!:-)
      Har vært der en gang, men det er lenge siden, tror jeg må få kommet meg en tur dit igjen! Også er det jo så deilig å ha kort vei til Rygge!:-)
      Mandagsklem fra størstepia

    3. sv: Jeg har vært i skogen fortenk! men jeg har ikke tid til å sitte å vente på at de konglene skal åpne seg, det skjønner du vel? 🙂 så nå ligger de på døren til peisen og tror det er vår, snart setter “sommeren” inn for fult og de tror de skal på hytta!! så åpner de seg så fint at.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg