Tilbake fra Roma

Jeg kom meg både frem og tilbake, jeg gitt… En smule spent og nærvøs bondejente på tur, men det gikk veldig fint 🙂

Det har vært tre hektiske dager, med fult program fra kl. 07.00 til 23.00. Så noen ferietur kan man ikke akkurat si at jeg har vært på…

Da vi ankom Roma ble vi hentet med buss, og dro så direkte på sightseeing.

Denne døren er 1850 år gammel…

Trange og koselige gater, med mange småbord langs veggene.
Kan forestille meg en deilig vårdag ved et av disse, med litt god mat og drikke…

Som de fleste kanskje har fått med seg var det SNØ i Roma nå. Sist det var tilsvarende vær, var i 1956, og da døde nesten alle de gamle oliventrærne. Så italienerene var bekymret nå.

Kanskje ikke de som jobbet i denne restauranten… 🙂

Roma har sååå mange flotte bygninger å vise frem. Uansett hvor man snur seg er det noe flott å se på.
Fantastisk flott by!

Her er jeg sittende på Spansketrappa, i et saltbad… De saltet og saltet, for å få bort snøen.

Her er det snø og palmer om hverandre…

Etter sightseeingturen dro vi til hotellet, sjekka inn,og så bar det rett på show og stands.

Slik gikk også dag 2.

Mange “filmsnutter” ble vist.

Og verktøy testet…

Disse jakkene har varme-elementer på bryst- og ryggpartiet. Med et lite 12V batteri i en lomme på siden…
De kan være gode å ha for en håndtverker eller kanskje en jeger på post…
Eller rett og slett hvis du bare vil være varm!

Det var også lagt middager og litt egentid.
Vi var med til en restaurant i sentrum, med nydelig mat og fantastisk underholdning, mens vi spiste.

Og bordplasseringe min, kan jeg ikke klage på 🙂

Det har vært en utrolig lærerik og minnerik tur.

Roma er en fantastisk flott by, som jeg absolutt vil reise til igjen, men neste gang – sammen med min kjære, og garantert ikke i februar…

Jeg har også kommet et skritt videre vedrørende min “alene på tur-frykt”. Og det er jo bra!
Så har jeg jo lært masse nytt og sett mange nye produkter som vi skal jobbe med fremover. Så jeg er kjempefornøyd!Men som alltid, borte bra men hjemme best 🙂

God helg og…

12 kommentarer
    1. Tusen takk for kjempekoselig kommentar hos meg! Veldig hyggelig at du liker bloggen min! 🙂 Har vært sløv den siste tiden nå, og nå må jeg ta meg selv i nakken! 🙂 Bloggtreffet var KNALL!! Gleder meg til neste gang! klem

    2. Så herlig å kunne få en sniktitt på Roma 🙂 Må si jeg er bittelitt misunnelig 😉 Roma står på ønskelisten min 😉 I sommer var jeg så heldig at jeg fikk oppleve Milano, Gardasjøen og Verona, så jeg har fått smakt på Italia i det minste 😉
      PS: Ta en tur innom bloggen min og bli med på giveaway! 🙂

    3. Så herlig tur det ser ut som du har hatt, Line!!
      Roma er et av stedene som står på min ønskeliste for reisemål.
      Godt du kosa deg og nøt turen!!
      Klem

    4. Velkommen hjem igjen.Ja Roma er en flott by og sikkert litt spesielt siden det var snø der.
      Jeg har bare vært der 1 dag og da vart det heller ikke tid til shopping så ikke hvet jeg om det er dyrt eller ikke der,men det beste er jo bare å ha opplevd byen

    5. Så gøy da Line!;)
      Så ut som en fantastisk tur-dog litt kaldt.
      Vi hadde helt motsatt da vi var der, med nesten 40 grader. Ikke optimalt det heller:/
      Flotte bilder og ja, jeg er helt enig, Roma er en fantastisk by!!
      God helg og nyt morsdagen imorgen!
      Klem fra størstepia

    6. Tove: Mitt intrykk er at det er dyrt der. I hvertfall midt i sentrum. Jeg bruker å måle priser i øl 🙂 På de super-sentrale plassene koster en halvliter 9 euro, mens litt på siden var det 6 euro. På vårt hotel som lå 20 min fra sentrum kostet den ca 3 euro.
      Vi tok en lunsj på en pizzarestaurant i en sidegate, og det kostet ca 250 NK, for en italiensk pizza og en øl 🙂

      Nå var jeg så heldig at alt var betalt for meg, og siden mitt reisefølge bare var mannfolk, ble det kun vindus-shopping på meg. De mannfolka hadde nemlig ikke noen interesse for hverken dameklær eller interiør. Så prisene på dette området vet jeg dessverre ikke.

      Mitt inntrykk var at prisnivået ligger ca i samme gate som her hjemme. Kanskje til og med litt dyrere i hjertet av Roma.

    7. en nydelig tur ser det ut som. kunne tenkt meg en tur til Roma selv, men er redd for prisnivået der.
      Kunne du skrevet litt om det?

    8. Roma er en fantastisk by, og enig med deg den tåler flere besøk på en annen årstid og med kjæresten… Ha en fin helg, Line.
      Klem Synnøve

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg