Hundeseng fra Riviera Maison

Nå må du gi deg Maja!

Nå har du mast og mast kjempelenge! Nå er det nok!
“Men mamma da… Jeg vil jo så veldig ha ny seng!”

Men du er jo en hund – sier jeg!
Og jada – Maja er en hund… Men ikke bare en hund – hun er en hund i opposisjon! For hun har ikke fått noen ny seng, og hva gjør hun da?

Hun legger seg i stolen og bare skuler på meg…

“Jeg VIL ha en ny seng!” visker hun…

I ren protest kommer hun rett utenfra, med møkkete labber, og hopper opp i stolen – det gjør henne ingenting!

Jeg irettesetter henne og løfter henne ned…

Og hva gjør Maja da?

Da ligger hun på ryggputen i sofaen…
“Mamma! Jeg VIL VIL VIL ha ny seng!”

Du har seng! Sier jeg… Og der burde du ligge.

“Senga mi er opptatt og forresten så er den ikke noe god å ligge i” 
(Og i senga til Maja – der ligger “IKE”  Lekekameraten hennes fra IKEA).

For noe tull sier jeg! Det er plass til dere begge i senga di.

Men Maja vil ikke ligge der…  

“Jeg vil ha en sånn FIN seng. Sånn hundeseng fra Riviera Maison, vet du mamma…”


(bilde fra Google)

“For sånn seng har “alle andre”!!!

Hvem alle andre da? spør jeg…
Marthe og Miller har sånn seng” – sier Maja! (to andre dachser vi kjenner)

Ja-ja… Sant nok. Marthe og Miller har det. Men det er jo ikke alle andre det, sier jeg.
(Og setter opp det “strenge” ansiktet mitt)


Men Maja gir seg ikke! Virker som hun er på krigsstien i dag, for hun roper etter meg…

“Og så vil jeg ha sånne nye fine matskåler også mamma…”


(bilde fra Galleri Mimosa)

“For jeg er helt sikker på at maten smaker sååå mye bedre i disse skålene! Garantert! Jeg helt sikker!!!”

Jeg snur meg og ser på Maja…
Der hun ligger med de bedene og vakre øynene sine…

“Sukk” Ja, ja… Hva gjør man med slike jentehunder?

Vi får vel reise og kjøpe ny seng og nye skåler da… Tenker jeg…

******************************************************************************************

Men dere… Dere må ikke et sekund tro at noe av dette er sant!

Det er bare matmora som har klikket og faktisk tenkt til å kjøpe dette til hunden sin og prøver å bortforklare sin egen galskap…

14 kommentarer

Siste innlegg