Vår i februar

For en helg, dere!

Denne helgen har vært helt fantastisk her i Fredrikstad! Solen og jeg har skint om kapp, og tenk… Jeg har holdt på i hagen som om det var en nydelig vårdag i april! Jeg har rusket i gammelt løv, raket litt der det var tørt, fjernet kvist på plen og i bed, tror jammen det ble 7-8 trilleborlass, jeg!

Herlig!

Som dere kanskje vet er jeg forferdelig til å jobbe. Dette er ikke ment som skryt, for saken er at jeg også er så forferdelig bra på pauser… MANGE og LANGE pauser :-)) Og når jeg har pauser, liker jeg at det er pent rundt meg, der hvor pausen finner sted. Ikke sant det er viktig?

Men der hvor jeg skulle ha pause – der sto det bare en trøtt og vissen lyng til pynt… Sørgelig syn.

Så da ble gleden STOR da mannen kom hjem med denne:

En skikkelig våroppsats!

Han er flink til sånt, min mann… Men denne gangen ble han bedt om det 🙂 He-he…

Han var på jobb, og så bare… Ring-ring…” Hei! Det er bare meg! Kan ikke du være så snill å kjøpe noe fint som kan stå på bordet ute? Noe vårlig? Det er ikke noe hyggelig å ha pauser sammen med en død lyng!”

Tror jeg hørte et “grrr” i andre enden, men det overhørte jeg lett! Så vi ble enig om at han skulle se hva han fant i grøftekanten på vei hjem… Så jeg kan tenke meg at dere er overasket over hva som finnes i grøftekantene her i distriktet! :-))

Den fikk først plass ute på bordet, sammen med meg i pausene, men siden det ikke er helt vår enda, satt jeg den inn i lysthuset i fare for frost.

Dørene i lysthuset er endelig åpnet for for å få inn litt frisk vårluft 🙂

Slik ser det altså ut 25 februar!

Tror fint jeg kunne vent meg til å starte hagesesongen i februar hver år, jeg 🙂

Men ønske om en deilig uke…

8 kommentarer
    1. Så flink du er, Line! Og så fint som dere har det.
      Kanskje vi skulle fått til å komme innom dere en gang snart – Engelsviken-sesongen begynner jo om bare noen mnd (selv om pappa har holdt på der ute i hele vinter – får lagt inn vann/avløp på ordentlig + at han utvider/bygger om kjøkkenet).
      Titter innom deg her innimellom ser du, men er ikke noe flink til å legge igjen en hilsen.
      Håper alt står bra til med alle sammen.
      Hilsen Elin (tremening 🙂 )

    2. Vilka härliga vårinspirerande bilder du bjuder på Line!
      Vi har också haft vårväder i helgen, så ljuvligt:)
      Kram på dig!

    3. Ååå, så herlig – heldige dere! Her er det lassvis med snø enda.. Og den vårblomsten var bare skjønn, så snill mann du har! Nyt sier jeg bare.. både våren, blomsten og mannen.. Klem 🙂

    4. så deilig da.Det er vår hos oss også selv om snøen ligger i høgda:)jeg har en stemorsblomst som har overlevd ute i krukka i vinter og nå har den 2-3 knopper:))deilig tid vi går i møte

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg