Hage – redd kjærra

Hei og god morgen!

Her skinner solen, og dagen vil bli tilbrakt i hagen i dag også.

Det er nesten litt rart hvor tidlig våren har kommet til oss her på østlandet. Krokusen er ferdig blomstret og nå står tulipanene i blomst flere steder! Og samtidig leser jeg hos flere av mine bloggevenninner – at der de bor har det kommet mer snø. En fortalte om 75 cm med ny snø! Stakkars…

Men vi har IKKE snø, og er LYKKELIGE for det – så vi holder på i hagen…

Og i går bråfant mannnen i huset ut, at han ville starte “Oprasjon redd kjærra”. 
Den gamle hestevognene som jeg i fjor plantet roser og Pelargonia i.

Jeg ble virkelig fornøyd med den. Nå skal det sies at “tante grusom” fikk hjelp fra “oven” med vanningen, noe som resulterte med et hav av blomster!

Men kjærra er gammel. Veldig gammel… og veldig råtten…
Så hvis det skal bli blomster i den igjen – må noe gjøres – og derfor startet mannen opp redningsaksjonen! 🙂

Jeg tømte kjærra for roser og Jarle inspiserer…

Det er mange deler som kom frem. Ikke alle hadde en plass fra før…

Jeg tror jeg velger å kalle det ekstrautstyr! For ekstrautstyr – det kan man velge om skal være på eller ikke. 🙂

Hvordan skal man gripe ann, mon tro?

Vel, jeg overlater tenkingen til han – for nå hadde jeg plutselig 12 roser som jeg må finne en ny plass til.

Med en trillebor full av roser, gikk jeg rundt hele hagen ??? før jeg igjen ankom utgangspunktet!
Noe uskikker på hvorfor de ble med rundt, men tror kanskje de skulle få velge sin egen plass selv…

Valget endte på en nytt bed her. Tenkte jeg skulle kjøpe eller så noen lavendel mellom grupper av rosene.
Tror kanskje hvitt og blå/lilla kan bli fint sammen!

Så nå koker jeg meg en kanne kaffe – inntar arbeidstøyet – og fortsetter gravingen!

Ha en strålende dag! 

8 kommentarer
    1. For ei fin kjærre med blomster i..jeg syns det var fint når det var litt overgrodd i den jeg 😀 Kult att mannen din fikser kjærra for att du skal få plante i den da:) Lykke til med plantinga 🙂

    2. Så heldig dere er som har en slik gammel kjærre. De er utrolig flotte. Håper restaureringen går bra, og at dere klarer å redde den! Her er tunet på ny dekket med snø..æsj, så kjedelig! Men men, ikke noe å gjøre noe med..kjekt å kunne titte rundt på andre sine blogger og få inspirasjon på hage..så kan jeg bare glede meg til jeg selv kan begynne med hage-prosjekter når snø og frostnetter er over;) Ha en fin dag i hagen:)

    3. Ragnar: He-he… Men Ragnar da! Har du ikke tro på at Jarle kan utrette mirakler? 🙂 Jeg har klippetro på at den kommer til å bli så fin, så fin igjen!

      Fortsatt god påske til deg og din kone!

      Klem fra Line

    4. Krepsemor: Tusen takk! Jeg er VELDIG glad for at mannen min vil restaurere kjærra, for jeg synes det er så vakkert med blomster i. Og så er det jo artig å ha den siden den kommer fra gården vår. 🙂
      Jeg syns nesten litt synd på deg, som fremdeles har snø. Det er jo så deilig med vår og alt den bringer med seg. Men den kommer vel snart til deg også, får vi håpe! 🙂

      Fortsatt god påske til deg også!
      Line

    5. For en fantastisk sjarmerende hestekjerre dere har, og så bra at mannen vil restaurere den! Dere er heldige som kan være ute og jobbe i hagen, for mange (med meg) har fortsatt snø og kaldt vintervær! Roser og lavendel kommer til å bli superflott sammen!
      Ha en fortsatt god påske!

    6. Nå synes jeg du er hard Line…. selv om det er 1.påskedag og mye stort har skjedde vedr å vekke noe(n) tilbake til livet i sin tid, tror jeg kanskje møkkakjærra som vi sier på landet er F o r langt over på det hinsidige…….men -men….

    7. He he, ja dette var litt av en reddningsaksjon. Ser ut til at den blir fin igjen da. Litt mye jobb å plante om 12 rosebusker så lykke til. 😉
      Ha en fin fin påske 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg