Nytt bed

God morgen!!

Etter at vi var ferdig med hestekjærra og skiferplattingen, bestemte vi oss for å ta et par dagers pause før vi skulle begynne med neste prosjekt…

Men det holdt vist mer enn nok med en dag, før mannen i satte i gang. Og når mannen setter i gang, så blir kjærringa med. Det er en regel tror jeg, for  det ender alltid med at jeg setter i gang jeg også.

Jarles nye prosjekt er gangske omfattende, og det dreier seg om å få skikk på skråningen opp bakken og smijernslysthuset. Det betyr igjen at Jarle skal grave, og da blir Jarle VELDIG glad, for det er GØY med gravemaskin!

Mens mannen blir til en liten gutt igjen, tar jeg fatt på mitt eget lite prosjekt…

Det vesle beddet som står helt til høyre på gressplene, er nå tilintetgjort! 

Det blir også feil å kalle dette “grønne greine” rundt bedet for gressplen, men det er noen gress-strå innimellom mosen altså!  Men nok om det – det er beddet det dreier seg om! Her har nemlig “tante Grusom” vært veldig grusom.

For alt i dette beddet ble satt i sand og grus og bittelittegran jord. Og det skjønner selv jeg – uten grønne fingre – at det er feil.

Så her ble det som kunne reddes flyttet, og resten blir nå til jord igjen… 

Så har jeg vært skikkelig rampete og tatt ramma som Jarle skal bruke som forskaling… Hi-hi… Ikke si no! Har lagt den tilbake, og han skjønner sikkert ikke hvordan jeg har klart å grave en så fin sekskant!

Og så graver vi litt dere… Phu! Fuck Sats, sier nå jeg…

Et solid lag med jord, kompost og kugjødsel ble blandet før jeg satt ut det jeg hadde kjøpt.

Det virket som litt få planter, så jeg gikk en tur på jakt…

Og så fanget jeg denne stakkaren …
Det er en Rød Peon – som jeg nå håper skal klare seg bedre der den nå står.

Jeg har hørt at Peoner ikke liker å bli flyttet, og jeg regner derfor med at den kan derfor sture litt!

Men alt er vel bedre enn der den sto, i ugress til over hode!!!

 
Her er det ferdige resultatet, vel og merke uten kantsten, som jeg tror jeg skal ha…
 
Lengst bak står 3 hvite Riddersporer,  3 lilla Kattemynte og 3 hvite Phlox. Disse blir alle rundt 80 cm.
På hver side står 1 hvit Løytnanthjerte og en rød Peon, til høyre.
I midten står 7 Lavendel, mens foran står det 5 lilla geranium og 3 prydkattemynte. Disse blir ca 35-40 cm.

Det ser kanskje litt puslete ut, men jeg har faktisk tro på at dette blir et flott og frodig bed.

3 kommentarer
    1. skal si dere er flinke,dette blir helt sikkert flott og frodigt til sommeren:)tror ikke peonen vil sture akkurat men den kan ta en pause og ikke sette blomster et par år,blir spennende å se hvordan din reagerer:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg