Langweekend i Berlin

Guten aben!

Tror vel dette skulle betyr “god kveld” på tysk!  🙂

Vi har annet hvert år en firmatur til det store utland, og denne gang var det Berlin som som sto for tur. Vi var totalt 37 glade turkamerater som inntok den Tyske hovedstaden Berlin!

Jarle og jeg startet alltid våre turer med litt godt i glasset når vi ankommer flyplassen… En tradisjon, kan vi kalle det.

Denne turen var jeg ikke så flink til å ta bilder, så det blir et begrenset utvalg her dessverre…

Men flyture gikk strålende og vel fremme – sent torsdag kveld vi servert god mat og drikke, før vi omsider tok kvelden.  Fredags morgen startet med en sightseeingtur i buss.

Vi kjørte forbi masse greier, som  jeg sevfølgelig ikke husker hva var – men dere kan jo få se noen bilder… 🙂

Tyske stridsvogner…

Et flott sted… Tror det er der den tyske statsministeren holder hus… Jeg gjentar! Jeg tror… Hvis ikke, hadde jeg gjerne tatt med meg mann og barn og flyttet inn…

Besøk på museum – med deler av gjengen…

Berlins historie… Og jarle synes uniformen er interessant…  Det står en historie skrevet på baksiden – derfor den konsentrerte holdningen. (Eller sover`n tror du?)

Et tysk kjøretøy fra skikkelig lenge siden…

Fra krigens dager….

Glade og forelska turister foran deler av Berlinmuren, som sto utstilt på museumet…

En fin benk som Jarle gjerne kunne tenke seg! Noen som vet hvor man får tak i en slik?
(Utenom å stjele denne?)

Etter sightseeing, rusletur og middag – fikk undertegnede smake på en Mohitas? Rare greier… En sammenplantning, var det visst jeg drakk, fikk jeg høre! 🙂
Litt skarp i smaken, kanskje… Men selfølgelig drakk jeg den opp! Er jo godt oppdratt vet du!

Gaterestaurant-besøk er et must når man er på tur!

Der vi var vitne til et yrende folkeliv…

En trivelig musikant og dansende forbipasserende!

Og mat må man ha…

Tysk pølse og pomes frites… Nam!

Lørdags kveld var “hovedkvelden” og  vi var på en “ompa-ompa” retaurant.
Der fikk vi servert knoke og masse god drikke til “gladmusikk”…

Og stemningen?

Jeg lar bildet fortelle… :-))

He-he… Jarle og jeg har hatt en strålende tur med 35 fantastiske mennesker! Gleder meg allerede til neste gang… 

Tusen takk for hyggelig selskap, alle sammen!

9 kommentarer
    1. Unni Østberg Løkke: Jeg husker dessverre ikke hva restauranten heter, men jeg skal sjekke om jeg fremdeles har reiseprogrammet liggende på jobben.
      Du hører fra meg. 🙂
      Line

    2. Hei! Ser ut som det var en topp tur. Skal til Berlin igjen i mars, sammen med en gruppe på ca 20 personer. Ble veldig interessert i ompa ompa restauranten. Kan du huske hva den het? Mvh Unni Østberg Løkke

    3. Ja her var det mange flotte bilder,lett å se att dere hadde en superfin tur :))kjekt med gode turer ilag med gode venner:)ønsker deg en fortsatt fin dag

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg