Prosjekt “Smijernslysthus” er ferdig

Hei og hopp – nå er jeg tilbake igjen!

Det har vært en hektisk periode, men nå er jordene ferdige og redskapen er vasket og satt bort.

Prosjekt “Smijernslyshus” kunne så fortsette…

Det som gjensto var å kappe kantene, og fuge mellom skiferen.

Som vanlig er vi veldig opptimistiske og tror at fuging og vasking… Det tar vi på en times tid!

Og det var som vanlig helt feil.

Det gikk mange og lange timer – i en vill kamp med knott og mygg – før vi endelig kunne si oss fornøyd.

Da gjensto det bare og løfte lyshuset på plass.

Tada!!!  Det passet… 🙂

Så fylte vi på med jord og satt ut rosene.

I hjørnene plantet vi klatrerosen, New Dawn, som en gang forhåpentligvis skal se slik ut

   

Og under vinduene, plantet vi buskrosen, Summerwind:

Så var det gressplenen da… Den var et puslete syn.

Dermed ble det en tur til pukkverket for å hente jord, og har nå sådd gress på nytt.

Nå venter vi bare på frodige og blomstrende roser – og grønn gressplen…

God helg!

9 kommentarer
    1. Skjønner det med å vente i mange år:)har jo endelig begynt å få det til over huset jeg også i år etter mange års venting:))ønsker deg en fin dag

    2. fruensvilje: Takk,takk, takk, Connie! Det er veldig gøy å holde på, og jeg har ventet i mange år på “finishèn” og da vil jeg bare være ute 🙂 Gleder meg veldig til blomstring jeg også – men vi har mye arbeid igjen…
      Klem

    3. jordegaard: Ja, ble det ikke fint! Jeg storgleder meg til blomstrende, roser som klatrer oppover. Hjelper veldig når gresset blir grønt også. Nå er jo alt bare brunt.

      Lysthuset kjøpte vi hos Kreative Blomster, på Gressvik. Det er laget i Danmark, men jeg vet ikke hvliket merkedet er…
      Klem fra Line

    4. Du så flinke dere har vært da,skjønner virkelig ikke kor dere hnter all den energien fra:))det kommer til å bli litt av et syn når det blomstrer i hagen deres i år

    5. Så flott det ble..og ser for meg for et vakkert syn dette blir når rosene begynner å klatre seg oppover smigjernet;) Jammen er dere flinke! Hvor har dere kjøpt smigjerns-lysthuset?

    6. Oj, så nydelig. Fikk lyst til å gå rett ut i “hagen” og stikke fingrene i jorda for ett eller annet prosjekt. Men her regner det nesten isbiter.
      Tror jeg vil stikke innom bloggen din inni mellom, den fungerte som super motivasjon :).
      Ha en riktig fin helg.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg