The show must go on…

Her i “Huset på landet” har det vært en litt trist periode. Det er i dag tre uker side min kjære pappa døde,
og jeg har på en måte vært litt i en form for transe. Lite har blitt gjort – jeg har nok vært litt i min egen verden…

Men jeg tror ikke det er løsningen, å bare sitte og tenke. Jeg tror det er viktig å komme tilbake til virkeligheten – og fortsette å leve.

Så i dag, har vi begynt å pusle litt igjen.

For en stund siden, da vi holdt på med å planere ut området bak skråningen – der hvor det tidligere bare var et stort villniss – bestemte vi oss for å legge en planke på høykant for å lage et skille mellom gressplen og skråningen…. 

Først la vi ut et tau, for å se hvor vi ville ha kanten…

Så slo vi ned noen splittede terrassebordd som vi skulle feste planken i…

Så var det bare å starte gravingen, slik at vi fikk tredd bordet ned i…

Og så skrudde vi dette i sammen…

Nå har det gått en stund og gresset har begynt å gro – og nå har vi altså fortsatt på prosjektet…

På nedsiden av skråningen skal vi ha kantsten. Der har vi nå gravd en grøft, fylt den med pukk – og denne gangen ble hageslangen lagt ut for å se hvordan stenene skulle ligge…

Deretter fylte vi på med ferdigmørtel – Sika B20 som har kommet på den fantastiske ideen om å komme i plastsekker! Tidligere har vi kjøpt mørtel og sement i papirsekker – og jeg har ikke tall på hvor mange sekker som da har blitt kastet på grunn av at de har tatt til seg fuktighet – for så å bli stein harde!

Mørtelen bare helte vi ut, for så å fukte den lett med litt vann – før vi satt ned steinene. En superlettvint måte å gjøre dette på, i stedet for å bruke sement som må blandes i blandemaskin…

Før vi la steinene – dro vi først opp hageslangen – så hadde vi retningen for hvordan steinene skulle ligge…

Så ble stenene lagt i denne “tørrmørtelen” før vi pakket godt rundt dem og så vannet i flere omganger…

Nå er den første delen av bakken lagt, så nå mangler bare avslutningen mot støttemuren. Det får bli i morgen… 

Så skal vi legge duk og bark – og så er dette prosjektet i havn!

4 kommentarer
    1. Viktig med tid for seg selv, men også viktig å komme igang. Og jeg er sikker på at pappa’n din ville ønsket at dere skulle fortsette hagearbeidet, så det blir vakkert hos dere 🙂 gleder meg til å se det ferdig.
      Klemmer

    2. Man trenger jo litt tid for seg selv i slike tider.. Men som du sier så trenger man også og komme tilbake til virkeligheten. Det blir så flott utenfor huset deres. Dere er så flinke, og jeg har hentet masse hage inspirasjon og arbeidslyst fra bloggen din:)
      Ha en fin søndag:)

    3. Ønsker deg og dine en flott søndag, Line – føler med deg i sorgen. Viktig å ta seg tid til å sørge, men også viktig å komme igang med det daglige igjen. Og det ser jeg jo at dere har gjort! Gode klemmer fra meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg