Nostalgi eller “gammel drit”?

Min mor spurte forleden om jeg ville ha den gamle kjøkkenvekten som var fra tidligere generasjoner her på gården – og selvfølgelig ønsket jeg det!
Jeg synes det er flott å ha ting som har en historie – og spesielt når det har med vår familie å gjøre.

Jeg kjenner at jeg blir glad av å se den… Tenke på alt den har vært med på…

Vel hjemme ble den tatt godt i mot av undertegnede, vasket og studert… Og trygt plasser på kjøkkenbenken.

Mens mannen i huset hadde ikke helt det samme synet på saken!

Noe oppgitt av sin kone: “Skal du ha enda mer “drit” inn på kjøkkenet nå?”

Men selv som nygift har jeg selvfølgelig en viss form for motstandsdyktighet – så jeg forklarte utrykkelig at dette ikke var noe “drit” men et klenodium fra tidligere tider…

Og riktig så dekorativ også, synes jeg!

Hva sier du?
Hvordan er det på kjøkkenet ditt? Fyller du også opp med “drit”? 🙂

9 kommentarer
    1. Hei Line:)
      For en flott gammel vekt! Det er så artig med gamle ting man arver, du blir liksom litt ekstra glad i den tingen:) Jeg har mye gammel “drit” jeg også hihi;)
      Så nydelig du har pyntet ved inngangen i innlegget under her! Flink du Line.
      Ha en fin kveld!
      Klem Line E.

    2. så sjarmerende,har selv en vekt som står på kjøkkenet. er arvet fra søskenbarnet til bestemor – hadde det ikke vært for det så hadde ikke en slik funnet plass på mitt kjøkken :-p

    3. Det er jo så gøy å ha gamle gjenstander med familiehistorie! Han skjønte vel at det ikke var noe “drit” da du forklarte det 😉 Jeg har også en slik gammel vekt på kjøkkenbenken, ikke hjemme – men på hytta ( http://skippertakshuset.blogspot.no/2010/08/kjkkenet-pa-hytta.html ). Den har også vært i familien lenge, snart 100 år 🙂 Hjemme er det nok mest nødvendigheter på benken, ikke så mye til bare pynt…
      Ha en fin kveld!
      Klem Linnette

    4. Kjempefin va den! Og ej e kjempeglad for all “drit” ej kan få tak i…særlig om ein kjenne eller har kjent den som har hatt “driten” 🙂 Ikkje bry dej du! Ej tenke på alt som bestefar hadde på butikken som berre vart kasta…ikkje alle epoker i livet ein skjønne verdi av ting. Ha ein fin kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg