Dørpynt

Like sikkert som jeg hvert år har planlagt at når høsten kommer – da skal jeg få gjort SÅ masse inne! – Ligger jeg på etterskudd…

Jeg skulle ha ryddet i skuffer og skap, vasket tak og vegger, for ikke å snakke om det berømte fotoalbumet! Det som skulle vært fylt opp av bilder, og skrevet litt rundt hvert bilde…. Jeg har fremdeles – etter snart 20 år ikke fått gjort dette. Bildene ligger fremdeles i de små mappene man får når man fremkaller bilder. Hmm… Er det mulig? 🙂

Men det jeg har gjort – det er å hengt opp dørpynten jeg lagde for snart tre uker siden! Og det var kanskje på tide, med tanke på at jeg om ca to uker skal henge opp julekransenen…

Dørpynten er to hjerter som jeg har pyntet med litt av det som vi har i urnene ved inngangspartiet…

Litt lyng, litt av “ørkenballene”, litt sølvtrå og noen hjerter…

Jeg liker så godt å ha pynt på dørene. Blir litt ekstra “velkommen til oss” synes jeg…
Hva med deg? Har du pynt på døren?

(Forresten så har jeg vært litt flink… Jeg har nemlig begynt å rydde i skuffer og skap, og nå går jeg løs på nok et skap… Skikkelig kjedelig, med deilig etterpå!)

Ønsker deg samtidig en riktig fin kveld!

18 kommentarer
    1. Ha ha, dette høres kjent ut. Er vel en av grunnene til at bloggen min heter det den heter 😉 Jeg klarte faktisk å få nesten alle bildene i album måneden før vi fikk eldstejenta – dvs for 16 år og to måneder siden… Bryllupsbildene fikk jeg ikke tatt, så de har ligget ferdigsortert i eske i 20 år til sommeren. Får sette meg som mål å få ordnet det før sølvbryllupet 😀
      Det er så fint med doble dører! Det har jeg drømt om helt siden jeg var barn. Pynten er prikken over i’en på slike dører. Særlig de uten glass er vakre med hjerter eller kranser. Her pynter jeg på et bord ved siden av døra istedet, eller på veggen ved siden av. Døra er helt innerst i hjørnet med levegg foran, så det synes ikke før du står foran dem. Adventskransen må jeg ha på døra uansett, sånn er det bare 😉
      Ønsker deg en super helg!
      Klem Linnette

    2. Veldig hyggelig inngangsparti, og enig med deg. Det gjør det ekstra hyggelig å stikke innom. Tar du en kommode om dagen, kommer du snart igjennom det hele…. 🙂
      Elin

    3. Hurra for grønn dør!
      Fargen grønt symboliserer liv og vekst, og er naturens egen farge (iflg W.)
      Når den lett kamuflerer sølevannsprut og hundehalelogring, da går vi for det!

    4. Så fine de var, du har et helt nydelig inngangsparti! Er fargen på ytterdøra helt svart? Såå fint.. Nå ble jeg inspirert til å vaske og rydde skap og skuffer i stuen ikveld! Ha en fin kveld, klem 🙂

    5. Utrolig lekkert inngangsparti du har! 🙂 Likte at dørene var grønne. Kjempefint!
      Jeg har også et lignende hjerte på døra mi. Bare uten den fin pynten din. 🙂
      Er godt igang med vaskinga her og. Slipper heldigvis en del i år, siden de fleste rom er splitter nye, fra gulv til tak. har jobbet desto hardere på forhånd:) Kjenner jeg meg selv rett, må jeg rundt med grønnsåpa likevel. Ingenting er som vegger med grønnsåpelukt til jul:)

    6. Kjempefine! Heime i Norge hadde ej rett so det pynt på døra, men he ikkje blitt her borte. Men he planer om ein julekrans som skal opp til Thanksgiving helga:-)

    7. De var kjempe fine – skulle gjerne hatt de selv. Har alltid blomster og lys ved inngangspartiet – sommer som vinter. Nå som det er så mørkt, tenner jeg gjerne lyktene hver kveld – selv om jeg er alene hjemme 🙂

    8. De var kjempe fine – så koselig å møte en så fin dør. Varm velkomst.
      Liker også å pynte på døren, men nå er det ganske så tomt der.
      Venter på å henge opp julepynten 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg