Førjulspynt på peisen

Jeg leter og leter etter julestemning!
Det er ikke det at jeg ikke vet at det fremdeles er en god stund igjen til jul – men jeg gleder meg som alltid veldig til denne høytiden. Ikke minst til førjulstiden!
Det er vel kanskje det beste med hele julen… Med julegavehandel, baking, juleverksted, julemusikk og pynting både inne og ute!

Nissene må vente, men litt øvelse kan vel ikke skade… 🙂

En stjerne i tre likte jeg sååå godt – så den har nå fått innpass i hjemmet vårt!

Kongler og trepotter med regnsdyrmotiv…

Jeg liker så godt brunt og “natur”. Selv om jeg også liker den “hvite” stilen – får jeg det aldri helt til å bli “meg”, så nå har jeg innsett at jeg heller får være den brune kjærringa jeg er 🙂

Å pynte peisen til jul er en egen tradisjon her i huset. På lille julaften – da fylles peishylla med einer og julekuler. DA er det jul!
Og mens jeg venter på julen koser jeg meg med litt nytt på peishylla, og alle gjøremålene som følger tiden. 

I kveld skal jeg pakke inn noen julegaver, lage litt kakao og litt kveldsmat. Alle jentene er hjemme og vi skal ha litt “kvalitetstid” alle sammen!

Hva med med deg? Når begynner du med julepynting?

Ønsker deg en fin-fin kveld og en deilig førjulstid!

22 kommentarer
    1. Reidun: Tusen takk for din hygglige hilsen! Det er kjempekost at de som ikke blogger tør å legge igjen en liten kommentar eller hilsen!
      Ønsker deg en fin-fin førjulstid 🙂
      Hilsen Line

    2. OKBente: Ja nå er det ikke lenge igjen til 1 advent i hvertfall! Da braker julen løs i “Huset på landet” Ønsker deg en DEILIG førjulstid “overthere” 🙂
      Klem fra Line

    3. Hei!
      Jeg liker så godt stilen din, sikkert fordi den er ganske lik min egen. Jeg er også litt “brun”, liker varme farger og gull bedre enn hvitt og sølv. Jeg blogger ikke selv, men koser meg med andres blogger. Her i huset kommer adventsstaker og julekrybbe fram 1.advent, så sper vi på med litt mer hver adventhelg. Deilig tid, men skulle gjerne brukt mer tid hjemme og mindre tid på jobb i desember ;0) God førjulstid ønskes alle!

    4. Den stjerna i tre va knalltøff og fin!! Ej begynne alltid pyntinga te første helga i advent…då e det fram med adventstake i ein eller anna form, adventstjerne i vinduet og kanskje litt meir. Og so går det slag i slag…i år må ej innrømme at ej allerede he begynt litt…trur ej e påvirka av det amerikanske…Pyntinga begynne med Thanksgiving her:-)

    5. Så fint!! Elsker den stjernen.. vert på jakt etter en sånn lenge.. men finner ikke noen steder.. kan jeg spørre hvor du har fått tak i din? 🙂 Ha en fortsatt fin kveld/natt :))

    6. synnovesyr: Herlig tid vi er inne i nå! Her kommer julen på kjøkkenet 1. desember, så fortsetter jeg videre i huset helt til det toppes med juletre lille julaften!
      Å du som jeg gleder meg!
      Klem

    7. stilfullt og lekkert :))alt som går gjennom dine hender er lekkert har jeg innsett.
      Her begynner jeg litt pynting til 1 søndag i advent,da kommer gardiner opp og julekrybba fram,samt en kirke med lys i :))

    8. Her er det lilla pynt i hele advent. Først når baking og matlaging er over og huset er ryddet og vasket tar jeg kassene med pynten ned fra loftet. Rundt den 20. desember tenker jeg.

    9. Ja nå går vi en koselig tid fremover:) jeg elsker og pynte til jul,ta frem alt det gamle og gjerne kjøpe litt nytt også:) selv kommer en del av julepynten frem 1 desember…kanskje litt småting før det også:)

    10. dandilion: Takk for hyggelig hilsen! Vanedyr er vel jeg også tror jeg. Jeg er i hvertfall veldig glad i tradisjoner! I fjor sydde jeg nye kjøkkengardiner til jul, men måtte bytte tilbake til de gamle – for det ble rett og slett ikke jul med de nye. 🙂
      Ha en fortsatt fin kveld!

    11. Den første adventshelga skal jeg pynte. Blir nok på lørdagen 🙂 Gleder meg til å se hvordan frøkna reagerer på stjerne i vinduet og alt det andre som kommer fram 🙂 I første omgang blir det mye lilla og etter noen uker med det går jeg over til rødt. Jeg er vel et vanedyr 🙂 Likte stilen på peishylla. Flott! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg