Julepyntet grue på kjøkkenet.

Hei hå nå er det jul igjen… Spilles det på radioen, mens jeg pakker ut julenisser, snømenn, reinsdyr og andre juleduppeditter, innimellom baking av småkerer – som vi skal kose oss med i hele desember. Jeg virkerlig KOSER meg i denne førjulstiden, med alt den har med seg!

Pynting… Det er kost det! Her i huset er kjøkkenet den føreste plassen som blir pyntet til jul.
Og grua er ekstra kos når den er julepyntet…

I helgen tok jeg på meg “tjueriskoa” og listet meg ned i hagen til ho mor, og klipte noen kvister av edelgranen, som jeg danderte på hylla…

Så måtte hjerterekka langs kanten på plass…

Snømannen Kalle er så grei og god som gull. Tenk at nesen hans var en gulerot, begge øynene av kull”…

Så kom “Nisse-far” på sin faste plass i hjørnet…

Med julemusikk på fullt,og en mann som går rundt å rister på hode, allerede lei av min julemusikk – kom julestemningen… 
He-he… Er det ikke rart med alt som har sin betydning…
Mannen som rister på hode, julenisser og pynteting som må stå på sin faste plass, for at det skal bli jul?

Herlig!

Ha en glad førjulstirsdag!

14 kommentarer

Siste innlegg