Grow-in selvvanningsbag

Tante Grusoms redning?

Selvvanningsbagen har en spesiell teknologi som gjør at du ikke trenger å vanne plantene så ofte. Bagen består av flere lag ulike materialer som har en helt spesiell oppsugningsevne og samtidig kan regulere vanntilførselen til plantene.

Dette gjør at planter som blir satt i «grow-in» kan vannes sjeldnere enn blomster i vanlig blomsterpotte. Bagen vil derfor egne seg godt til planter som trenger jevnlig vanning, som for eksempel ulike krydderurter, hortensia, og ulike sommerblomster.

I den minste «grow-in» bagen kan du fylle opptil 6 dl vann, og i den største 1,2 liter vann. Plantene vil da forsyne seg selv med vann etter behov.

Ønsker du å lese mer om disse kan du klikke HER.

I helgen ble pc`n angrepet av et sinna “politi-virus” som sa at jeg måtte betale kr. 1000,- innen 24 timer. Nå har jeg sittet forkledd med parykk og bart siden lørdag morgen. For hvis jeg ikke betalte pengene, ville jeg risikere 2 år i fengsel, og et erstatningskrav på inntill kr. 560.000,- NOK. Nå har jeg brukt nesten tre dager på å trøste mannen min. Han har nemlig vært veldig bekymret for hvem som skal lage mat til han de neste to årene når jeg sitter inne… 

Da er det godt å ha en datakynig bror som redder sin favoritt-søster fra fengsel og svoger`n fra å sulte i hjel… TUSEN TAKK!!!

God kveld! 🙂

11 kommentarer
    1. Smart greie det der med selvvanningssystem! Utrolig kjekt.
      Isj, så ekkelt med virus:(
      Ha en kjempefin helg Line
      Klemmer fra Line

    2. fruensvilje: Lurt med oasis. Det har jeg også brukt. Men jeg synes disse pottene virket spennende…
      Og JA – det er virkelig godt å bli kvitt slikt virus. Blir riktig så hjelpeløs når alt låser seg!
      Ha en fortsatt FIN kveld.
      Klem fra Line

    3. Hanne: Har ikke hørt om dette viruset før, men det var virket veldig “ekte”. Med politilogo og det hele. Men selvfølgelig når man må betale seg ut av det, forstår man at det er feil. Jeg hadde bare Googlet “Cottage garden furniture” med lengsel mot sommer og nye hagemøler!
      Men nå er viruset heldigvis borte, og jeg kan fortsette å søke etter sommer-inspirasjon!
      Line

    4. ewymarie: Så heldig du er som har en bror som er anleggsgartner. Da får du sikkert råd og god hjelp når du trenger det. Det skulle jeg gjerne hatt!!!
      Ha en fortsatt FIN kveld!
      Klem

    5. Linnette i SkippertaksHuset: Har sett den annonsen selv… 🙂 Og tenkte at dette måtte være noe for meg! Men jeg har planer… Kommer tilbake med dem etterhvert!
      Ha en fortsatt strålende kveld, Linnette!
      Klem fra Line

    6. Anne: Åååå… Tusen takk for varmende ord, Anne! Det hadde ikke blitt det samme til sommeren om jeg hadde fått bildemeldinger fra dere på brygga og puben – UTEN meg!
      Gleder meg til å være sammen med dere snart… :-))
      God klem fra Line

    7. Phu… det var en lettele å høre Line. Vi var alvorlig bekymret for hva vi skulle gjøre til sommeren uten deg!

    8. Hjelp – trusselvirus hørtes skummelt ut! Godt du fikk hjelp 😉
      Selvvanningspotter er nok det eneste som kan gi slike typer planter håp om et liv hos meg, så disse må sjekkes ut! Takk for tipset.
      Tenkte forresten på deg da jeg så en annonse i siste Hagetidend. Nelson Garden har laget et stativ (som faktisk så ganske pent ut også) med belysning som kan reguleres oppover etterhvert som spirene vokser. Hvis jeg skal driste meg til å så igjen, tror jeg at jeg prøver noe sånt…
      Ha en fin uke!
      Klem Linnette

    9. Virkelig spennende og perfekt om du skal være på ferie i noe dager og ingen kan vanne blomstene. De må sjekkes ut og skal jammen høre om min bror har hørt om de- for han er anleggsgartner : )

    10. Dette var lurt, ser det kommer i uke 14, da skal jeg ta meg en tur på Mester grønn. Takk for tipset:-)
      Var nok flere som fikk slike trusler/ politivirus, har jeg skjønt :))

    11. Så smart dette var da og fine var dei også :))jeg har brukt en billigere variant til santpaulia,jeg har lagt en 5-6 cm tykk oasis i bunnen av krukka fyller så opp vann så oasisen dekkes før jeg setter planten oppå,da suger det til seg vann når den trenger :))greit å ha flere varianter å velge i 🙂
      God du fikk hjelp med viruset,slikt er ikke kjekt å komme borti det er sikkert

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg