Gamle potetkasser

Jeg liker SÅ godt gamle potetkasser, og har lenge tenkt på å skaffe meg slike, for å pynte opp med blomster ute til sommeren.
Er faktisk ganske så frustrert over at ALLE de potetkassene som tidligere var på gården, ble brent under en opprydding for noen år siden. Lite viste de som brant disse, hvor dumt jeg synes at det er!

Men gjort er gjort, og da får jeg vel heller kjøpe noen da…

Siden jeg ikke hadde mulighet selv, sendte jeg mannen i huset på shopping av potetkasser. 
Det er ikke slik at jeg sendte han på leting altså, men han fikk beskjed om hvor han skulle og hva han skulle ha…

Og selvfølgelig dro han ikke uten protest! Det ble som vanlig: “Hva skal du med det Æ??? Har vi ikke nok drit her som det er?” 
S
elvfølgelig sa han det! 🙂 

Og jeg måtte som vanlig forklare hvor fint det kommer til å bli, når disse blir satt ut på verandaen til sommeren, med flotte blomster og litt utepynt. Og etter en liten overtalelsesrunde kjøpe han potetkasser, til sin kjære… ♥

Men siden det er lenge til sommeren…

Kan de jo alltids pynte opp inne så lenge! He-he… Det var selvfølgelig ikke planlagt…

Og det gikk som det måtte det, når jeg bærte kassene inn i stua… En oppgitt Jarle sier i frustrasjon: “Lineaaa… Skal de stå her…! Du sa jo at de skulle stå UTE til SOMMEREN…”

Så da var det igang igjen…
Du vet det, min elskede… De tar jo bare plass i garasjen, og det vil du vel ikke? Det er vel mye bedre at de står her så lenge… “blinkeøyne og smilemunn”

Og etter at jeg hadde pyntet litt, gikk han motvillig med på at det ikke var så ille alikevel… :-))

Men…
Etter at jeg kom hjem fra et møte i går kveld hadde Jarle pyntet…

Han hadde da satt inn et bilde av jentene fra Fredrikstad Blomster, som han fikk i julegave av dem – som egentlig var ment å ha på hans kontorpult på jobben…

Er det mulig?
Ja, ja…  VELKOMMEN i vårt hjem, Lise og Helene! 🙂

Ja, ja… Sånn kan det gå. Men jeg er strålende fornøyd med nye potetkasser. Synes det er fint jeg…

Hva med deg? Har du potetkasser til pynt?

Med ønske om en fortsatt FIN kveld…

30 kommentarer
    1. Lisbeth Pedersen: Takk for hyggelig hilsne. Jeg synes det ble kjempefint, med potetkassene selv. Og så tror jeg de blir veldig fine ute til sommeren. Lurer egentlig på om jeg kanskje må kjøpe tre til… Hmmm… Det var vel en GOD ide!

    2. krepsemor: He-he… Ja vi har litt å slite med vi damer. Kan ikke si meg helt fri fra diskusjonen om armeringsnett her heller… For å si det sånn: Min mann mener det samme som din! :-))
      Klem

    3. De var kjempe fin akkurat der. Også lagde du det veldig nydelig da, og så klart har mannen i huset ingenting å si…. hahaha. Kjenner meg så godt igjen – når jeg kom drassende med en kabeltrommel i sommer… Stå på 🙂 Klem

    4. WOW! Herlighet å lekkert det var med de inne hos deg!! Så pent du hadde gjort det! Synes ikke du burde ta de ut til sommeren 🙂 Nå fikk jeg jammen litt inspirasjon 🙂

    5. Så flotte potetkasser da! Jeg kan tenke meg at det ble diskusjon i heimen, he-he! Veldig kjent fenomen, spør du meg 🙂 Her gjelder diskusjonen rustne armeringsnett som plantene kan klatre på, Jeg syns det er bare dritlekkert, men gubben steiler……Han jobber i bygningsbransjen og kan ikke tenke seg noe styggere!!! Vi må bare smiske og lure, så kansje det går en vakker dag, he-he 🙂
      Vet du? Jeg har en gammel dynamittkasse, og den skal jeg ta frem og pynte ute med blomster til sommeren,. Eller kanskje bruke den til hylle i drivhuset når det endelig blir ferdig! Supert!

    6. Anniken: Takk for hyggelig hilsen!
      Stjerna kjøpte jeg på Maxbo i Fredrikstad i fjor høst. Tror ikke de har den lenger dessverre. Men mulig de har den hos Home & Cottage…
      FIN kveld til deg også!
      Line

    7. synnovesyr: He-he… Han er ganske så skeptisk til MYE av det jeg gjør. Dumt at mannfolk skal ha meninger om interiør egentlig… Det hadde vært mye enklere om jeg kunne ture frem uten hans innvendinger! :-))

    8. Hei! Kassene var kjempefine! Men den stjerna som står oppå, hvor er den kjøpt? Jeg har lett kjeeempe lenge etter en sånn =) Ha en fin kveld =)

    9. ernashus: Takk for det, Erna. Slike hadde nok vært fine på hytta deres også, tenker jeg.
      Ja, han har humor han mannen min. Vi er heldige som har mye morsomt sammen.
      Ha en fortsatt FIN kveld!
      Klem Line

    10. Nei jeg har ikke potetkasser til pynt,men nå fikk jeg lyst på det.Veldig fint. Kan forstå mannen din egentlig,jeg hadde nok også vært skeptisk til slike kasser før jeg hadde sett hvor fint det ble:)

    11. hadde vært morsomt å være fluge på veggen hos dere hi hi :)men dette var kjempestilig og disse potetkassene var jo flotte og hele med en nydelig patina:))

    12. Så fine de var, kreativ bruk av dem var det også! Det var en ide til hytta vi holder på å bygge på. Morsomt innslag av mannen din, han har humor, he he.. Ha en riktig fin kveld, klem 🙂

    13. Jeg liker også disse kassene godt 🙂 Jeg har en gammel eplekasse som jeg bruker som bladhylle 😀 Der har jeg alle mine interiørblad – det er altså bare min kasse 🙂 Min svigerfar var mindre fornøyd når jeg dro dette i hus :p Han skjønte ikke hva jeg skulle med en gammel smørkasse – som han så fint kalte det :p

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg