Planting

Å huff og huff…
Jeg håper inderlig dere som plantet samtidig med meg, og skulle følge med hvordan det kunne gjøres,
har gjort noe med plantene deres siden sist!

Her i “gartneri Huset på landet” vokser og gror det…

Siden eldstedatra kom hjem, måtte plantene flytte,fra hennes rom…

Da ble varmen skrudd ned i spisestuen, og plantene ble satt på gulvet med lys over seg.

 Jeg har vært så heldig å få noen stiklingene  av Pelargonia, av snille Mona, og de ser ut til å klare seg helt fint. 

Alle søte små planter har nå fått nye potter, med større plass.

Og med større potter – da ble det trangt om plassen i spisestuen…
Noe måtte gjøres!

 

Dermed ble det… Planter på flyttefot.

I det gamle hønehuset har Jarle laget hyller…
Lamper ble hengt opp…
Og plantene fikk et nytt sted å bo…

Min kjære er fremdeles like overasket over at disse stakkars små fremdeles er i live.
Men VELDIG glad for at de er ute av huset… 🙂

Paprika…

Pyntekorg og stokkroser i bakgunn…

Pelargoniastiklinger av forskjellig slag… SPENNENDE!

Rosa Engletrompet… Du verden som jeg er spent på hvordan de blir!!! :-))

Tomater og Cherrytomater…

Nyplantet Georginer…

Dette er det som har overlevd…

Jeg har også prøvd å så flere andre slag med sommerblomster, og det gikk bra til å begynne med.
De spirte med supertynne stilker – men så bare datt de sammen, og ble borte… ?

Aner absolutt ikke hva jeg gjorde feil, men jeg har en liten mistanke om at det var fordi jeg vannet ovenifra.
Tror kanskje jeg skal prøve meg på nytt, men idag skal jeg først skal jeg legge i vann frøene til tre forskjellige erteblomster, som skal plantes i morgen…

Med ønske om vår og varme dager…

 

3 kommentarer
    1. Dette ser jo bare knallbra ut Line! 🙂 Dette blir det planter og blomster av:)
      .. og kosekroken deres ute på terrassen ser jo bare helt nyydelig ut. Fristet meg til å kjøpe noen god-stoler til meg og mannen ute også:)
      Ha en fin siste påskedag.
      Klemmer fra Line

    2. Dette så da veldig bra ut. Jeg dropper frø etter flere mislykka forsøk. I år har jeg kjøpt barrotstauder. De vokser heldigvis fint.

    3. Det er iallefall myyyyyyyyye frodigere hos deg enn her hos meg så du har virkelig vært flinke :))hos meg spirer det men så stagnerer veksten,det er liv så jeg håper dei begynner å vokse igjen her også,men jeg har ikke lys over,mulig min feil ligger der . ønsker deg fortsatt lykke til,dette er spennende

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg