Hagemessekjøp…

Godt fornøyd med årets hagemesse, kom jeg hjem med dette:

En litt brei håndrake, og tomme frøposer som jeg har planer om å sanke frø i til høsten…

En hyggelig man på Hagegal anbefalte meg å sanke frø i hagen, selv.
Sjansen for at de skal spire er mye større, siden de er så ferske trøstet han – etter at jeg sutret for at Blodbegerfrøene ikke spirte i vinter…

På denne standen kjøpte jeg også to poser med frø…

Frø som kanskje ender i disse…

           

Leanderklokke “Nicandra physalodes”  (Google)                     og            Malva “Mystic Merlin” (Google)

Det ble 9 Riddersporer. 3 hvite, 3 blå og tre rosa.

5 stk Klokkebloms “Campanula portensclagiania”:

Disse skal jeg plante i et av de planlagte blomsterbeddene når det blir varmere i været…

Løker fra Nedeland som alle er vinterherdig:
(Dermed slipper jeg å grave de opp og ta de inn på vinteren)…

3 stk løker av Garden amaryllys “Crinum powellii”:

Som plutselig vil se slik ut…

(Google)

3 stk løker av Foxtail Lily Desert Candle…

Som vil se ca slik ut… Den jeg kjøpte sto det lys lilla på

Foxtail lily desert candle (Google)

Magnoliatre “Stellata”, som nå står i lysthuset og venter på en plass i hagen…
Og to slike grå betongpotter, som jeg har planer om å sette sommerblomster i etterhvert…

Jeg tok sjansen igjen… og prøver meg på et Oliventre.
Sist jeg hadde det, så tror jeg at jeg dessverre hadde fått tak i en slags “løvfellende” variant… 🙂
Den mistet alle bladene sine, stakkars… Og det hadde selvfølgelig ikke noe med mine vanningsrutiner å gjøre!

Så har vi disse to da…

Blodbeger… Godt det er andre som er flinke og klarer å drive frem disse da.

Her er et bilde av hvordan de kan bli…

(Google)

Så nå er det bare å smøre seg med tolmodighet, og vente på varmen – slik at jeg får dette i jorda!
Gleder meg!!!

Med ønske om en FIN kveld…

8 kommentarer
    1. wow..ser du har handlet en hel del masse fint..:)) fikk ikke vært der selv..og kjedelig det..men stua er igrunn full nok her 😉 og posten full av pelargonie stiklinger annenhver dag snart..morro….la sesongen bare begyne 😉 Dine frø av Malva er bare så kjempevakre..og gir deg masse frø til neste sesong 😉 blodbegre er vanskelige, men moro du fant nye på messen 🙂 Bare vente på litt varme nå og få satt alt ut 😉 ha en finfin kvled 🙂
      Vibeke 🙂

    2. Anne med landsbyliv: Ja, det ble en del som jeg håper skal bli fint når sommeren kommer. Men jeg er enda en nybegynner, så det skal bli spennende å se hva det blir ut av dette! 🙂
      Line

    3. hos dere skal det virkelig blomstre i år ser eg,her hadde du kjøpt svært mange flotte planter,løker og frø :))varmen kommer snart vi har 16+ så det er håp

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg