På tur til Sveits

Ut på tur – aldri sur! 🙂

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra min andre tur til Sveits på litt over en uke.
Egentlig litt synd at man reiser på så flotte turer så tett innpå hverandre, men det er ikke alltid noe man kan styre.

Forrige helg var jeg i Zürich. Der regnet det hele tiden. Og så kom det litt snø på natten. Men for all del, vi hadde det hyggelig alikevell.
Litt jobb, litt shopping og masse hygge!

Den siste turen, gikk til Luzern.
Å du verden for en vakker plass!!!

På turen denne gangen ble det kanskje litt mye jobb, med tanke på 25 varmegrader og knall sol så ville vi MYE heller funnet en fin plass i solen med litt iskald i glassene!

Men heldigvis – fikk vi litt tid til det også.

Men dag to var bare helt fantastisk…

Startet med en sightseeing i vakre Luzern by, før vi tok båten på Lace Luzern.

Da vi ankom Vitznau kjørte vi eget tog opp til toppen av Rigi fjellet…

Turen gikk opp over BRATTE fjellskrenter…

Fikk ikke tatt bilde av det bratteste, da hadde jeg nemlig mer nok med å holde meg fast og lukke øynene!
Det var laaaaaangt ned – og ingen sikring!

Litt natur på veien opp…

Helskinna oppe… Og i trygg avstand fra kanten kunne jeg se de Sveitsiske alpene.

Så gikk turen ned fjellet i en taubane. Og det var HØYT i lufta det!
Så her hadde jeg mer enn nok med å holde meg fast, så kamera ble liggende i lomma…

Trygt nede i “lavlandet” Weggis fant vi denne herlige plassen helt nede ved vannet.
Her fikk vi litt kaldt å drikke mens vi ventet på bussen til flyplassen.

Må virkelig si at Sveits, aldri har vært i mine tanker når det gjelder weekendturer.
Så derfor må jeg bare fortelle at dette er bare SÅ bra.

Sürich er en vakker by med mange flotte shoppingmuligheter. Mange restauranter med nydelig mat, og veldig hyggelig mennesker.
Tar du turen til Luzern ca 1 time unna, får du i tillegg masse VAKKER natur.
Fantastisk!

Sier bare “På gjensyn…” til dette herlige landet!

4 kommentarer
    1. Ser ut som dere har hatt det kjempe fint. Får skikkelig “Sound of music”-følelse her altså.
      Så deilig å reise og oppleve nye steder, og kjekt når det kan gjøre i forbindelse med jobb da 🙂
      Nå får vi håpe våren kommer skikkelig hit til Fredrikstad også.
      Ha en fin uke 🙂

    2. Wow !!!! for noen flotte bilder :O)
      Forstår at dere kosa dere :O)
      Ha en fin uke.
      VH Lisa

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg