Nå blomstrer det ved lysthuset igjen…

 
I fjor sommer, kjempet jeg en innbitt kamp mot de søte rådyrene… 
Søte rådyr som forvandlet seg til grusomme monster-rådyr på natterstid…
Glupske monster-rådyr som forsynte seg grovt av våre vakre, nyplantede roser…

Jeg sloss med nebb og klør…
Satt ut blodmelsblanding…
La hårtuster rundt omkring…
Påla min kjære mann og alle våre manlige gjester, om å gjøre sitt forlatende på trestammene…

Og til slutt, så vant jeg kampen!

Skuffelsen var derfor veldig stor i våres, da nesten samtlige av rosene hadde bukket under. Jeg som hadde sett frem til et blomstrende lysthus, med roser som klatret oppover, i rene “Tornerose-stil”! Men “sukk”, her var det bare å begi seg til gartneriet for å kjøpe nye roser.

Og endelig! NÅ blomstrer det så fint igjen…

Rosene er enda ganske små, derfor har jeg nok jukset litt, for å få det til å blomstre litt ekstra, ved å henge opp ampler med henge-Pelargonia…

Og plante Klematis, på begge sider av inngangen…

Her er klatrerosen New Dawn…

Erteblomster for ekstra blomstring. Og så lukter de sååå godt!

Buskrosen “Summerwind”…

Fler enn meg som har mistet mange roser i våres?

Med ønske om en fin-fin onsdag!

8 kommentarer
    1. Aud Irene: Takk og takk! Det er sant… At det blir vakkert selv om det ikke er rosene som klatrer. Skulle bare ønsket at de rosene skulle ha levd og blitt litt større nå… Det var flest av Summerwind som gikk fløyten her også

    2. jordegaard: Tror det var våren som gjorde det. Det var dyp tele samtidig som det kom varme i luften. Det har vært mye som har gått dukken her i området. Både roser og grønne busker. Trist.

      Ha en fin dag AM 🙂

    3. Så vakre blomster! 🙂
      Har bare et par roser i hagen, men de har klart seg. De er vel så gamle at de er skikkelig herdet kanskje!? 😉
      Ønsker deg en fin august! 🙂

    4. Juks er det slett ikke 🙂 Alt som blomstrer og gir farge og frodighet er vakkert!
      Vi mistet ikke så mange roser, men nettopp Summerwind sa takk for seg.
      Lysthuset ditt er VAKKERT!

    5. Nydelige bilder fra den fine hagen din:) Godt du vant rådyr-kampen;) Er det kulden som tok rosene dine? Min New Dawn klatrerose som jeg plantet i fjor klarte ikke vinteren her dessverre..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg