Å jul med din glede!

Å jul med din glede!
Og vi starter i oktober…

Butikkene fylles sakte men sikkert opp med juleprodukter. Nisser og reinsdyr, lykter og kongler, engler og juletrepynt…
Bare Halloween blir over nå – så virkelig braker det løs!

Noen protesterer!
Jeg jubler!
Min mann river seg i håret…
He-he… Jeg synes det er herlig – og jeg vet at jeg ikke er alene… Det er mange som elsker julen!

Jeg kjenner jeg blir glad når jeg tenker på julen – men mest elsker jeg egentlig FØR-julstiden.
Det er jo førjulstiden – med alt den har med seg – som jeg synes er så hyggelig…

Julemagasiner, med side opp og side ned med gode tips, ideer og oppskrifter til hva man kan lage til jul.
Tenk så kost… Sette seg i godstolen med et julemagasin, tenne et lys, ta en kopp kaffe, skrell en clementin og NYT duften av jul! For clementin er jul – selv om de nå selger slike små appelsinfruktene hele året.

Fremdeles er det mulighet til å gå i skogen, og sanke med seg ting til å bruke i juledekorasjoner.
Mose, tyttebærlyng, kvister og kongler…
Og epler… Om du fremdeles har noen igjen i hagen!

Tenk så fint det er med en stor kurv full av kongler, stående på trappen! Og fyll på med noen epler, så blir det ekstra koselig…

(Bilde fra Sjarmerende jul)

Bildene jeg her viser er fra en vakker juleblogg…
Jeg har blitt helt opphengt i denne nydelige bloggen. Bloggen til Hanna ♥

(Bilde fra Sjarmerende jul)

Hanna er en kreativ dame som tryller frem fantastiske kreasjoner av gamle ting. Det handler om gjenbruk!
Siden jeg ønsker å dele alt dette fine med dere, anbefaler jeg virkelig et “besøk” i Hannas sjarmerende jul.  

(Bilde fra Sjarmerende jul)

Herlig med kongler! Både som høst- og julepynt!

Og har du tenkt på hvordan din adventstake skal se ut i år?

(Bilde fra Sjarmerende jul)

Her har Hanna laget en nydelig utgave.
 

Krans av tyttebærlyng har jeg laget et par år…

 

Dere skjønner at om man skal starte med disse forberedleslene 1. desember – Hvordan i all verden skal vi få tid til alt da?
Og hvor i all verden blir det da kosen av?

 Nei jeg bare sier… Å jul med din glede! Allerede i oktober!

19 kommentarer
    1. Åshild: He-he… Jeg har allerede smakt på pinnekjøttet… Og satt ut litt pynt som jeg bruker til jul, men som ikke er så “julete” alene.

      Spiser dere ikke julekakene før jul, også? Vi er nesten tomme når julen kommer vi. Og da er det så mye annet godt i huset, at julekakene ikke blir spist… 🙂

    2. inneuteferdig: Jeg elsker roen i desember – og jeg er livredd for at jeg ikke skal bli ferdig med “kjedelige-må-gjør-ting” i tide. Derfor er det ekstra godt å begynne tidlig… 🙂

    3. Christine Mysen: Det skjønner jeg godt at du synes, og du er ikke alene om det heller… Men jeg liker det, og jammen er ikke jeg alene om det heller… 🙂 Jeg titter litt, og handler litt når jeg finner noe jeg liker veldig godt. Men ellers så har vi vel det vi trenger av julepynt nå. Men jeg ELSKER stemningen 🙂

    4. gleder meg så til jul, pynte lage og kose meg! er i fullgang ,ed å hente inn inspirasjon og da er d så kjekt å komme over innlegg som dette 😉

    5. Jeg gleder meg veldig til jul, og jeg har begynt så smått å lage bordpynt. Men jeg er blant dem som synes butikkene tar fram julepynt og julemat altfor tidlig.
      Jeg pynter ikke til jul før ca 20.desember. Da er jeg ferdig med all matlaging og baking, og kjøkkenet er nyvasket.

    6. Så herlig. Ja jeg elsker også julen. Skal bare feire bursdag til butikken. Så kommer nissene og alt det andre julestæsjet frem iDet lille ekstra også ,0) Ha en fin fin fredda ;0)
      VH Lisa

    7. Elsker Julen eg og, måtte kjøpe meg en skjønn nisse her en dag… var så redd den skulle bli utsolgt 😉
      Koslige bilder!
      Eg har oppretta meg en ny blogg; veronicasfamilielykke.blogg.no legg meg gjerne til som venn om du vil.
      Litt usikker på hvor mye sharmi-bloggen blir brukt fremover.
      God helg!

    8. Det å glede seg til jul er det ingen tvil om at jeg gjør. Det å pynte med alt det lekre, finne roen, og bare nyte desemberen. Ja det er herlig det.:)
      Masse lekkert du viser her..)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg