Adventstake

Hei og hopp! Her kommer det et lite livstegn fra “de mørke skoger”…

Det blir visst ikke helt den ro og avslapning i heimen, som jeg hadde planlagt tidligere. Jeg prøver å rydde kotter og skap.
Den såkalte julerengjøringen prøver jeg å ta bittelitt av, men jeg har for lengst innsett at hele julerengjøringen – den kommer jeg aldri til å rekke før jul. Så jeg får ta litt – og så koser vi oss istedet…

I helgen reiste vi sammen med gode venner til Kiel, med Color Fantasy. En fantastisk tur, med masse deilig mat og drikke 🙂

Nå er vi vel hjemme igjen, og jeg driver med planlegging og forberedelse av helgens julebord.
Innimellom slagene leter jeg også etter inspirasjon til å lage årets adventstake.

 

Og i min leting på Pinterest har jeg funnet noen flotte og kreative ideer. Har du lyst til å se?

Her er min favoritt:

Men om jeg virkelig klarer å lage en slik, eller om jeg i heletatt får tid til å prøve meg på en hjemmelaget adventstake, det får nå tiden vise.
Uansett – det er jo fint med “bare” lys med tall på også…

Hva med deg? Hvor mye tid og arbeid legger du i en adventstake?

14 kommentarer
    1. Anonym: Begynner å få heng på forberedelsene til julebordet nå. Har tatt meg fri i dag, og da får jeg unna det meste. Selv om en av guttene foreslo å dele ut solbriller den første timen, og heller gjøre rent dagen etter. :-)) He-he

      Håper du viser frem adventstakene dine, du er jo så flink til sånt også!

      God helg, Lisa

    2. Kari Stenbock Pedersen: Det har jeg også! Derfor blir det en smule hektisk om dagen. Desember er kose måneden for meg også. Da skal vi bare gjøre hyggelige ting sammen. Det blir godt det!
      FIN dag til deg også Kari! 🙂

    3. Jeg synes det er koselig å ofre litt tid til sånt. Det er fint å lage det slik som man selv vil ha det, at ikke alt er ferdig fra butikk. Mitt adventsfat i fjor var inspirert av naturen, noe jeg liker veldig godt. Jeg kommer nok til å ha det ganske så likt i år.
      For en koselig blogg du hadde, glad for jeg fant den! 🙂

    4. Åååå så mange fine:) Kjanskje jeg skal prøve å lage en adventstake:) De siste årene har jeg hatt tall på. Fint det også men…. Får se hva jeg får tid til. Har bestemt meg for at i Desember skal vi bare kose oss, så nå begynner jeg å få dårlig tid. Ikke lenge til 1 Desember:)
      Ha en fin dag Line:)
      Kari

    5. Utrolig mange fine adventstaker 😀 Jeg skal flytte inn i nytt hus til 7 desember,så det er vel tvilsomt at jeg kommer til å bruke så mye tid i år på å lage adventstake :-/

    6. uff jeg kan nok ikke skryte på meg noe arbeid når det kommer til adventstaken,men litt fristet ble jeg nå når du viste så mange flotte muligheter :))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg