Festpyntet bord

 

Lørdag var det fest i “Huset på landet”.
Og jeg liker fest og morro, eller rettere sagt; jeg liker hyggelig selskap, med god mat og god drikke.

Bildene er fra ettermiddagen, og jeg var faktisk ajour! Tenk det, jeg som vanligvis løper rundt som et pisket skinn fordi jeg tror at jeg skal rekke alt den siste dagen, hadde nå tatt en del av “den siste dagen” dagen før. Og kunne derfor ta rolig imot gjestene uten å være en småstressa vertinne med halvtørt hår og kjolen på snei.

Bordet i spisestuen er dekket og det er klart til å ta imot gjestene.

Her har jeg valgt å bruke fargene grønt, hvit og sølv.

Som pynt har jeg brukt uekte grønne barlenker med lerkekongler og “snø”.
Ofte bruker jeg friskt grønt, men fordi en av gjestene er allergisk, er det jammen fint at det finnes uekte varianter også.

Hvit Asalea i stor sølvbolle og hvite lys I 5-armet sølvstake.

Hvite stoffserviett ble knytt og lagt  på askjetten, sammen med et betonghjerte med forskjellig juletekster.

Telysestaker i snøfnuggformat med glassperler plasserte jeg rundt omkring.

Nøtter med “snøglitter” ble dandert i det grønne.

Festen ble riktig så vellykket, og det er jo alltid hyggelig når man legger ned masse tid og arbeide for å gjøre det hyggelig.

17 kommentarer

Siste innlegg