På tide å lage en advendtstake

God morgen 2. søndag i advent, kjære deg!

Som vanlig ryker alt av tidssjema her i “Huset på landet”, så advenstaken som jeg håpet på å lage hos Lise forrige helg. Rakk jeg ikke. Dermed fortiet jeg for hele familien at det da var 1. advent, og satser på å smugtenne 1 lys litt før det andre i dag. Tror ikke de skjønner det.

Og adventstaken lagde jeg i går kveld.

Man tager det man haver, heter det ikke det?
(må inrømme at jeg hadde juksa litt der, for jeg har foretatt innkjøp med tanke på adventstake)

Et sølvfat, fire lys og lyseholdere…

Kanelstenger dufter helt nydelig. De surret jeg sammen tre-fire stk med sølvtråd…

Litt grønt på fatet, en orkide i en liten flaske…

Men forresten… Jeg tror det hadde vært fint med snø på det grønne…

Litt spraylim, snø og glitter…

Blir SÅ fint…

Sølvstjerner. Noen store og noen mindre ble dandert…

Sånn! Da er undertegnede fornøyd. Så skal vi nok få feiret både første og andre advent i dag 🙂

Jeg hadde forresten også en svibel, som jeg hadde planlagt å pakke inn i mose, og ha på fatet.  
Men det ble altfor mye av det gode.

Så den fikk stå i en potte i stedet. Og siden jeg var i det kreative hjørne i går, pyntet jeg med litt mose, sprayet lim, snø og glitter på, og til slutt en “dæsj” med pynt!

Fint 🙂

Her i Fredrikstad har vi blitt forbarmet med litt snø på morgenen. Det er derfor veldig koselig å sitte inne og se ut 🙂

Jeg sitter med bloggen, kaffen og litt lav julemusikk i bakgrunn. Nå skal dette bare nytes litt til, så får jeg vel begynne å virke…

Ønsker deg en FIN 2. søndag i advent!

10 kommentarer

Siste innlegg