Det lakker og lir mot jul…

Da jeg startet dette innlegg hadde vi enda en uke mer tid til juleforberedelser. Da var det “lakker og lir mot jul” – men nå er det mer “raser avsted”!

Her hos oss har vi siden sist hatt et par “bakedager” og vi har kjøpt inn noen flere julegaver.
Jeg har tatt ned julepynten fra garasjeloftet, og plukker opp litt pynt fra eskene nesten hver gang jeg går forbi. Ikke noe organisert pynting her i gåreden, kan man si… 

Og julerengjøringa… Den tar jeg til våren!

Vi er igrunn mer opptatt av å kose oss, her i “Huset på landet”.

Så langt har vi øvd oss litt på julematen. Og det liker vi veldig godt!
Skal vi se….

2 kg svinestek, med sennep på – har vi nå klart å knasket i oss, når vi har vært litt småsultne på kveldstid…
Gravlaks med rødløk og rømme smakte også veldig godt her en kveld…
Pinnekjøtt og kålrabistappe… Nam…
Ribbe… Smakt fortreffelig den også!
Og tenk! Jammen har vi prøvd oss på riskrem også… Skamme oss!

Og i ettemiddag har vi toppet det…Da har vi fått servert hjemmelagde medisterkaker! Mmmmm…. Det smakte himmelsk!

Hmmm…  
Noe sier meg at det ikke er så rart at jeg ikke er supermodell….

Men uansett fotomodell eller ei… Det blir jul i Huset på landet… Sakte men sikkert…

Ltt rødt må til på kjøkkenet… Stjernelysestakene som jeg liker så godt, er tatt frem…

Julestjerne og ny elg i vinduet…

Næmmen… Julestjerne og en gammel elg i vinduet…

Dette dere… Det dere ser her, er vårt hjem.
Det er her bor vi og her har vi det godt! :-))

God førjulstid og…

1 kommentar
    1. God morgen.Tror jammen jeg også hadde slappet av i hjemmet deres :))jeg blir bare mer og mer glad i ditt kjøkken hi hi.
      Elg var ikke dumt å pynte med,no har ikke jeg sett noen slike her hos oss,men jeg synes det er kjekt med litt annet enn bare nisser.
      Ønsker deg en nydelig da,og litt julemat det tåler vi :))det forsvinner fort av kroppen etter jul igjen så bare nyt det

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg