Butikk med sjel i Fredrikstad

I Fredrikstad har vi mange flotte butikker, men vi har en som skiller seg ut…  En hyggelig blomsterbutikk som også har interiørartikler. Og dere som kjenner meg, vet at jeg ELSKER blomsterbutikker. Der finner jeg alltid små eller store overaskelser. Og jeg går sjelden ut av en fin blomsterbutikk uten et eller annet. Butikken jeg nå sikter til er – Fredrikstad Blomster.

Fredrikstad Blomster (tidligere Blomsterlise) har i flere år holdt til i gågata. For en tid siden kjøpte de naboeiendommen “Hagbart-gården” og har i lengre tid brukt hver ledige time på å gjøre det om til blomsterbutikk.

Butikken har sin nyåpning i morgen, men jeg har vært så heldig å få være med på åpningsfesten lørdag kveld, og inviterer deg herved på en liten sniktitt.

Sjekk de tøffe lampene og den kul stolen…

Selvfølgelig omringet av blomster.

Men NÅ prekær vi se…  Dette er min smak. Rustikk ♥

Kjenner at den kista i skinn, kunne godt ha blitt med meg hjem…

Fikk til og med lyst til å begynne å strikke igjen! 🙂

Og så har jeg lyst på denne lykta. Rettelse: Jeg vil slevfølgeligha alle tre!

Mange glade mennesker… Alle skjønt enig i at denne butikken var flott!

Klær fra Barfota. Her gikk det unna. Undertegnede kom selvfølgelig hjem med to gensere…

Det var i peripder stor pågang ved kassene…

Serveringen var som resten, fantastisk!

Champanje og tapas…

Deilig å se vårlige farger igjen…

Lange stearinslys er veldig dekorative.

Orkideer i potetkasser. Gjett hvor jeg kjøpte mine potetkasser for et par år siden? :-))

Det var mange lamper i butikken. Selvfølgelig alle til salgs.

Så var det kista igjen da…

Liker den veldig godt altså…

Her ser dere Lise som eier Fredrikstad Blomster.
Hun holde en takketale for alle de som hadde hjulpet henne og Henrik. En mer positiv, smilende og herlig person enn Lise skal man lete lenge etter.

Her holder hun det søte Lykketrollet, fullt av lykke, gitt av de tidligere Hagbart-eierene.

Så har vi de herlige jentene i Fredrikstad Blomster:

Her synger de en selvskrevet sang til Lise. Morsomt! Dere er flinke!

Etter å ha fått være med på åpningsfesten, sett masse fint, fått mange gode tilbud, spist og drukket – fikk vi jammen med oss en gavepose hjem…

Og spent som et lite barn på julaften, gledet jeg meg til å komme hjem og se hva som var inne i posen..

Og det var ikke noe småtri heller… Sort skjerf med diamanter fra Barfota, lys, servietter og såpe.
HELDIGE meg!

Helt til slutt vil jeg takke Lise og Henrik for en superduper kveld, og ønsker dere masse lykke til med ny flott butikk! Og til alle andre: Ta dere et besøk hos de koselige jentene i Fredrikstad Blomster, dere kommer ikke til å angre…

Fredrikstad Blomster… En sjarmerende butikk som har sans for det lille ekstra.
Utenom blomster fører de varer fra blandt annet  #Sia #BlackDesign #Barfota #PiaDesign #HerregårdDesign #Miljøgården #OjSoiOj #Affari

#blomster #fredrikstadblomster #interiør #fredrikstad #gaver #klær #lys #blomsterlise

13 kommentarer

Siste innlegg